1. #1
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084

    har en am6a, byta kolv eller ringar?

    har en Am6:a jag håller på att renovera just nu, med Borrad cylle till 40.5mm, den som ägde den före mej sa den värmeskar och den har i princip inget komp alls. har inte så värst mycket pengar just nu, tänkte jag köper nya 40.5 kolvringar istället till kolven, annars rör kolvens ringar på sig hur lätt som helst.

    för enligt mitt skjutmått är loppet 40.5 ännu, så det borde väl gå? skall köras Strypt också så.

  2. #2
    beror ju på hur kolv, cylle o kolvringar mår. jag skulle bara honat cyllen o skaffat en ny kolv, då brukar detsutom kolvringar medfölja..
    feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.

  3. #3
    Oftast är det inte lönt att bara byta ringar på moppar, en komplett kolv brukar inte kosta så många kronor extra. Möjligen lite värre i ditt fall eftersom överdimensionsgrejer inte brukar växa på träd.

    Har du övervägt att leta efter en begagnad originalcylinder? Med tanke på hur populärt det är att byta till trimcylinder och att många AM6-moppar blivit så gamla att dom skrotats nu borde det gå hitta en frisk cylinder med bra kolv för småpengar.

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Oftast är det inte lönt att bara byta ringar på moppar, en komplett kolv brukar inte kosta så många kronor extra. Möjligen lite värre i ditt fall eftersom överdimensionsgrejer inte brukar växa på träd.

    Har du övervägt att leta efter en begagnad originalcylinder? Med tanke på hur populärt det är att byta till trimcylinder och att många AM6-moppar blivit så gamla att dom skrotats nu borde det gå hitta en frisk cylinder med bra kolv för småpengar.
    men man ser som Honings rispningarna ännu, och kolven är körd 10timmar kanske bara. men det är inga repor man känner i cyllen, så lite lätt nyp, men topplockspackningen var ju fortfarande hel och var med när den nöp vi körde på helt rak väg, tycker det skulle varit värre nyp om oljepumpen var död och Kylarpumpen funkar också. så vet fan inte varför den skar då men lite komp har det varit i den, om det är pågrund av det den skar..

    men tänker beställa 40.5mm ringar nu som första, annars måste jag väl pröva en 40.6mm men blev borrad till 40.45 i somras, men då for ju topplocks packningen och då värmenöp den ju en gång, så hona å i med 40.5 kolv. men den är så lite körd så tycker en 40.5 skall kunna gå igen..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in