1. #1

    tips om du har kört för fort fram för en polis laser

    Jo om du kör moped och polisen skjuter dig med lasern och det gick för fort så du håller på att bli av med kortet eller en saftig böter så ska du ställa två frågor innan du skriver på boten eller dom klipper ditt kort vilket är följande=1.fråga om lasern har varit in på kontrol och kräv att få se pappret på det så det inte är utgått om det är det så får du åka hem för deras utrustning kanske inte stämmer men om den är giltig så fråga nr 2.om polisen har utbildning för att sköta lasern och begär pappret på det om han inte har det så är det bara att åka hem och ja dom måste ha med sig papprena och kunna visa det.//bondjäveln

  2. #2
    Tack för tipsen! Detta fungerar även för bil eller? Är du 100 på att detta funkar om dom inte kan visa papper?

  3. #3
    Fungerar för bil också.

    Man ska aldrig skriva på något på plats vad än polisen säger så får man inget högre straff om man vägra skriva på. Och sedan överklaga beslutet. Har man skrivit på papperna har man redan erkänt och godtagit sitt straff och man kan då ej bestrida domen.

    http://forum.turboperformanceclub.co...p?f=47&t=78893
    I denna tråd står så gott som allt man behöver veta (dock måste man vara medlem för att se det).

    http://www.trafikjuristen.se/
    En bra länk till.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
    Tack för tipsen! Detta fungerar även för bil eller? Är du 100 på att detta funkar om dom inte kan visa papper?
    jo det funkar med bil också pappa bäretta det igår då han vart stopad för att blåsa och visa kortet och ja dom måste ha papprena med sig om dom inte har det så även om du tex körde 100 på 30 väg låta dig åka.det är bara trevligt att dela information inte många vet om.

  5. #5
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av bondjäveln Visa inlägg
    jo det funkar med bil också pappa bäretta det igår då han vart stopad för att blåsa och visa kortet och ja dom måste ha papprena med sig om dom inte har det så även om du tex körde 100 på 30 väg låta dig åka.det är bara trevligt att dela information inte många vet om.
    Jag hoppas dock att du inte direkt kör 100 på en 30-väg. Det är även svårt att förstå helt vad du skriver, du kanske borde försöka använda dig av punkter och stora bokstäver i början av meningar?

    Ps, det är bara ett tips från mig som person, inte en varning från en mod.

  6. #6
    Intressant tråd. Jag har haft "oturen" att hamna i knippe när det gäller fortkörningar mm. Min moped historia kan vi ta en annan dag. Sist jag blev av med mitt körkort (bil). Så använde polisen laser för att mäta min hastighet. På den vägen var det 50 (en väldigt lång bro i Stockholm) där jag för övrigt inte alls förstår varför det är 50.

    Kort och och gott så bestred jag detta så mycket som det gick. Ringde tom trafikroteln och dumförklara avdelningschefen.
    Jag begärde kalibreringsintyg på lasermätaren, intyg på att polisens var i tjänst, ja vi yrkade på medvind tom då det var nedförsbacke! Jag blev av med kortet och grova böter då detta inte var förta gången. Annars hade säkert mycket gått igenom då nr 1 kalibreringsintyg fanns ej.

    skriv aldrig på något på plats, detta underlättar för polisen endast inte för dig. Ta det mer än gärna till rätten!

  7. #7
    Jo jag brukar inte tänka på mellan rum,punkt och sånt men det har blivit bättre.

  8. #8
    Skall ge dig ett tips i all välmening. Håll uppsikt var du kör så behöver du inte vara så fart rädd.
    Det är bättre att låta bli att krocka än att krocka i låg fart, har funkat för mig i +30 år
    som jag haft körkort.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in