1. #1

    Eskilstunas största moppemeet genom tiderna [VIDEO UTE]

    Hejsan käre gott folk.

    Jag planerar nu att starta och bygga upp för Eskilstunas största moppemeet genom tiderna!

    Förra året var antagligen det senaste "största" Eskilstuna hade och det var på ca. 57 mopeder så det var väl inget stort,
    Dock nu satsar vi på minst 100-150 mopeder på vägarna med oss!

    Datum: 5/7 2014 - Kan skifta beroende på väder.


    Plats: Gårdskällsgatan - Eskilstuna. Ett övergivet köpcentrum finns bredvid den stora rondellen, bredvid Ica Maxi. Där finns en riktigt stor parkering där alla samlas.


    Typ: Meet


    Distans (150/201/402m): Förstår inte(?)


    Finns polis/tävlingstillstånd?: Jobbar på att få ett polistillstånd för att åka. Hörde att ett sådant krävs för att få åka med minst 50 moppar


    Vem är ansvarig för träffen?: Jag, Lukas, är för tillfället den enda som ansvarar för träffen.


    Övrig information av intresse:
    Vi har en evenemang sida på Facebook som jag nyss startat, länken är här:
    https://www.facebook.com/events/3848...29932/?fref=ts


    Jag jobbar även med en hemsida med massor av info och vägbeskrivningar som ska finnas.
    www.eskilstunamoppemeet.se


    Träffregler:
    - Åk inte om mopederna som ligger först, håller sig alla i ledet och sköter sig så kan vi göra om detta utan olyckor eller dylikt.
    - Kör vettigt, ni vill inte skapa en annan eller din egen olycka eller smärta.
    - Ha kul!


    Träffinformation:
    Denna träff kommer att vara Eskilstunas största och kommer inte vara mycket mer än att visa upp sina mopeder, träffa nytt folk, se på andras mopeder och dela med sig av sina kunskaper med mera.
    Denna träff kommer att innehålla vanligt glid på vägarna, vi kommer inte åka så snabbt utan kommer glida runt i 30-40 för att alla ska hinna med samt att det kommer vara riktigt "häftigt"


    Vill ni ha mer information besök facebook-evenemanget eller hemsidan inom kort för att få mer info med mera.


    En kontakttelefon kommer att skaffas när datumet närmar sig för dem som vill ha hjälp att hitta med mera.




    Med vänlig hälsning
    //Lukas


    Nu är videon ute och nytt evenmang för ett ännu större meet 2015!

    http://www.youtube.com/watch?v=qpnT091o6Zw

    https://www.facebook.com/events/6092...21848/?fref=ts
    Senast redigerat av Moseby den 2014-08-14 klockan 23:08.

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    rexxy om du kan hämnta upp mig så kommer jag oxå! om jag och lennart inte kan fixa skjuss på nått annat sätt

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Stalkerputte Visa inlägg
    rexxy om du kan hämnta upp mig så kommer jag oxå! om jag och lennart inte kan fixa skjuss på nått annat sätt
    Så han ska åka hela vägen till Stockholm från Västerås, till Västerås igen och sen till Eskilstuna?

    Lugnt om man kommer på 125a eller är det en strikt moppe träff?

  6. #6
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Jag kommer och filmar självklart!
    Citat Ursprungligen postat av Stalkerputte Visa inlägg
    rexxy om du kan hämnta upp mig så kommer jag oxå! om jag och lennart inte kan fixa skjuss på nått annat sätt
    Putte, du och Lennart kan åka med mig för soppa pengar, och då pratar jag om min 7.3liters, inge snåljäkelskap. Hojarna på flak/släp då!

    Citat Ursprungligen postat av Heatz Visa inlägg
    Så han ska åka hela vägen till Stockholm från Västerås, till Västerås igen och sen till Eskilstuna?

    Lugnt om man kommer på 125a eller är det en strikt moppe träff?
    Stockholm? De bor i Åkersberga, 3 mil ut i skogen!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  7. #7
    heatz, man får komma med cross, jag kommer förmodligen göra det, men det är fortfarande samma hastigheter som alla andra som gäller och man vill ju hälst ha dit en massa moppar!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Heatz Visa inlägg
    Så han ska åka hela vägen till Stockholm från Västerås, till Västerås igen och sen till Eskilstuna?

    Lugnt om man kommer på 125a eller är det en strikt moppe träff?

    Bara att komma, du får dock fortfarande hålla dig till reglerna om att inte åka om Epan längst fram så att alla håller sig i gruppen
    Eskilstunas Största Moppemeet Genom Tiderna 2014: www.eskilstunamoppemeet.se

  9. #9
    Fortfarande aktuellt?
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  10. #10
    Jajjemän!

    Nu på lördag smäller det!
    Eskilstunas Största Moppemeet Genom Tiderna 2014: www.eskilstunamoppemeet.se

  11. #11
    Nu är videon ute och nytt evenmang för ett ännu större meet 2015!

    http://www.youtube.com/watch?v=qpnT091o6Zw

    https://www.facebook.com/events/6092...21848/?fref=ts
    Eskilstunas Största Moppemeet Genom Tiderna 2014: www.eskilstunamoppemeet.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in