1. #1

    Reservdelar Ditech/Purejet

    Jag har köpt en Aprilia SR 50 Ditech från år 2000 som är i rätt muggigt skick. Om man vill ha tag på saker sm är specifika för insprutningen, som i det här fallet behöver jag tempsensorn i cylinderhuvudet, är det bara original som gäller då i Sverige? Har kollat på svenska sidor men det är skitdåligt med insprutsdelar
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    eBay...
    Även om just DIN del inte finns lär du få en del bra länktips..

  3. #3
    Tack
    jo jag hittade tempsensorn på ebay men anledningen till att jag efterfrågade svenska sidor/företag är att det känns lite dumt att beställa nåt för ca 250 kr ochbetala över 100 kr i frakt. Jag kanske kan köpa en originaldel för samma peng och få den fortare. Till min Ape beställer jag från en tysk sida, då kostar frakt och serviceavgifter ca 400 kr för paket upp till 3 kilo och det känns rätt ok Då beställer jag mera saker som jag behöver men just nu är det bara en sensor som jag är ute efter
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  4. #4
    Harley-Davidsson (pro bike) i Sätra säljer Aprilia delar.
    Telefon: 08-522 255 00

    http://www.harley-davidson.se/aterfo...ike-sthlm-syd/

  5. #5
    Tack!
    Jag hörde med min lokala Piaggio/Gilera/Aprilia ÅF idag och de skulle troligtvis kunna fixa fram en givare. Annars blir det Probike
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  6. #6
    Jag har en hel motor helt komplett från en factory är visserligen en piaggilmotor i te samma block som din morini.
    Men insprutnings delarna är de samma, ( det som inte passar är ecuboxen då min har startspärr )

    Grejerna finns i Sollentuna.

    Ang tempsensorn så har jag svårt att tänka mig att den är modell specifik alltså det passar nog med en som inte är till ditech.
    Trasig tempsensor borde ge en felkod men inte mer, har nog ingen sexuell betydelse. Starta borde den göra endå.

    Vilka felkoder har du?

    Jag har två trimmrör til din moppe om du är intresserad.

  7. #7
    När jag meckat insprut på både diesel och bensin är det tvärt om, utan korrekt vattentemp kan inte ecun avgöra om den ska choka eller inte och i alla de fall jag har stött på problemet på både bussar, lastbilar och personbilar så kör ecun på frisk med soppa då och det lär ju inte hjälpa med ditechens redan känsliga stift.

    Jap PMar dej igen Hannes om rören
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in