Örnen express

Hej jag har en örnen express radexi III -58 .
    Jag har problem med att ställa in förgasaren på en bra tomgång . När jag lyckas få bra tomgång så blir moppen jäkligt lätt sur om man stänger av den och ska starta efter en stund. Det sitter en primitiv pallas förgasare på . Kan man byta till en annan och i så fall till vad ??
    Finns det nån som vet hur många 58 or som såldes i Sverige ? Dom verkar va ganska sällsynta .

Du kan byta till "valfri" förgasare med någorlunda rätt storlek, så länge du lyckas montera den vettigt. Spontant tänker jag att nått från en nyare veteranmoped kanske kan vara lämpligt, säg en Bing med ställbart munstycke från t.ex. Puch Dakota. Ingen aning om den kan passa in på din motor, men det kan vara ett hyfsat lättinställt alternativ i alla fall.

Tack för tipset . Jag var faktisk inne i världens skönaste moppe butik och inhandlade en bing i samma storlek . Får dock tillverka en typ hylsa till insuget och en abrovinch till luftburken för att få ihop det hundra .
    Moppehörnan i jonsered utanför Gbg är verkligen värt ett besök . Riktigt skön butik med massor av prylar och nostalgi.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in