1. #1

    PGO börjar strula

    Har en pendlarmoppe som ser ut som skräp och som jag inte direkt har vårdat. En PGO T-rex med ZX och större munstycke och lättare vikter. Gör ca 70-75.

    Kör varje dag ca 5 km till jobbet och tillbax, dvs ca 1 mil om dagen och ibland mer. Har gått som en klocka i snart tre år. Elstarten har aldrig funkat utan den ha alltid startad på första kicken.

    Nu har den börjat bli svårstartad och när jag kickar så smäller den ur avgasröret och när den startat så kommer knattrar det till, precis som om avgasröret satt löst, vilket det inte gör..

    Jag har inte rengjort luftfilter eller bytt tändstift någonsin och jag kör ju rätt hårt. Den varvar runt 12-13 ibland.

    Kan kolvringarna vara kass?? Har den skurit "lätt"??

    Jag orkar inte köpa ny just nu.

  2. #2
    Har du inte svarat på din egen fråga redan? Gammal skrutt moppe som du kört i tre år utan service och omvårdnad!?

    Ska vi byta din pgo mot min fin fina sprint

  3. #3
    Dålig karma på kinapuffar.. ;-)

    pgo är faktiskt riktigt bra grejer, men kräver väl lite omtanke ibland

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av haganorra Visa inlägg
    Dålig karma på kinapuffar.. ;-)

    pgo är faktiskt riktigt bra grejer, men kräver väl lite omtanke ibland
    Var inte seriös med bytesförslaget,,, enligt pgo själva så är de ju bäst, de har vunnit några långlopp osv, tydligen tillverkar de variatorer till de flesta märkena på marknaden, å citymail/bring kör ju sina i tusentals mil. ......

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in