1. #1

    strypa ner moppe

    beta rr 50 sm -01a med rk6 motorn, crossmoppe, 30 moppe.
    nu är vad jag vet pluggen i avgasröret dragen och det sitter ett 50 drev bak och en 17,5 mm förgasare, delortokopia och den gör ca 70 km o går som en liten crossmaskin.
    jag vill nu strypa ner den till laglig,eller moped runt 50 km.
    är inte ute efter att strypa ner den till en slö original,utan en hyfsad moped och inte ha den som nu, som en cross.
    tänkte då sätta dit pluggen.
    byta bakdrev från 50 till 56 kugg,men hur gör jag med förgasaren, för den kommer no gå skit.
    original ska de sitta en dellorto 12 mm med munstycke 93 o 36 på nått ungefär, kan ja strypa ner 17,5 mm så den motsvarar 12 mm,eller så nära som möjligt, och i så fall hur,eller vilken storlek på munstyckena.
    eller måste ja byta till en 12mm för att få den o gå bra.

  2. #2
    förgasaren är inga problem med skulle den gå dåligt med plugg så ändra munstycke bara.
    många andra mopeder kommer ju med 17mm förgasare som standard och endå är strypta.

  3. #3
    har 86 nu o den går skit efter ja strypt ner utblåset från 25 till 10 mm.
    hur mycke behöver ja gå ner tro

  4. #4
    du kan ju gå bra med ända ner till 75 eller liknande.

  5. #5
    Näst intill omöjligt att säga, jag skulle göra som så att jag köpte en sats med munstycken mellan ca 60-80. Sen är det att jobba sig ner som gäller finns mycket bra guider runt om på nätet om hur du ställer in din förgasare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in