1. #1

    Kolv till MHR 80 replica

    Tja

    När jag var ute och körde i helgen för cirka två veckor sedan och skulle göra lite finjusteringar på förgasaren, så gasade jag på på en lång raksträcka och helt plötsligt nöp den. Så jag är nu i behov av en ny kolv. Min fråga är då om man kan använda MHR 80 kolven i replica cylindern, då enda skillnaden på MHR 80 kolven verkar vara en kolvring mindre, vilket borde ge lägre värmeutveckling än med två. Så om det är någon som vet så är jag tacksam för svar. Sen undrar jag även om det är nån som vet en bra munstyckes setup till den cylindern i kombination med en dellorto 21mm.
    ny på forumet btw.

  2. #2
    Desto färre kolvringar desto mer kompression = mer värmeutveckling. Angående dimensionerna och om den passar eller ej kan säkert återförsäljare hjälpa till och svara på via mail. Vad gäller munstycken är det omöjligt att säga vad som matchar just din motor och setup men att du skulle behöva gå upp några storlekar är väll givet. Finns mängder av bra guider att läsa för att få kläm på det där med att justera förgasare sök runt lite bara.

  3. #3

  4. #4
    mustycket till den setupen är i vart fall jag osäker på om det inte är så att du har planer på att börja köra en pwk24 mm.
    som dom ovanför säger så är det mindre friktion med färre ringar men det tätar bättre i längden med två, du som antagligen kommer köra länge på gatan kommer föreslagsvis behöva dubbla ringar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in