Aerox smäller och hackar när man gasar...

Hej!
    Undrar vad felet kan vara med min aerox!
    Den bara hackar och smäller (pufff!) hela tiden...
    har bytt tändstift 2 gånger och tändhatt.

Vad kan felet vara?

Mvh Ruben

Men jag har ingen startmotor

Ja jag fattar verkligen ingenting

har med förgasar inställningarna att göra, mixtra med nål och munstycken så går den nog fint igen

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    har med förgasar inställningarna att göra, mixtra med nål och munstycken så går den nog fint igen
    HUr kan det vara det när den gått rent hela sommaren?!
    Inne på service nu kan vart nå med att det kommit skit i föggen från bränsletanken när jag stegrade?

Ganska säker på att det har nåt med tändningen att göra, var så på min neos och då var det tändhatten som satt löst
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

tändning. vatten i filtret eller förlitet munstycke.. något av dom chansar jag på .
    kankse läcker in vatten in i cylindern

Sotat ur avgasröret? var så på min stalker, sotade ur avgasröret ordentligt sen gick den fint igen!

Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    Sotat ur avgasröret? var så på min stalker, sotade ur avgasröret ordentligt sen gick den fint igen!
    nope det har jag ej

Dock så börjar det ju rinna från avgasröret innan den sotas igen helt eller?
    Tycker inte de är mycket olja från den...

Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    HUr kan det vara det när den gått rent hela sommaren?!
    Inne på service nu kan vart nå med att det kommit skit i föggen från bränsletanken när jag stegrade?
    justeja! glömde att luft och bensintillförseln omöjligt inte kan påverkas ett jävla dugg bara för de e sommar

allting från luftfiltret till skit i förgasaren orsakar sådant och antingen ställer du in den igen eller spendera 3 gånger så lång tid att felsöka,

jag tror på förgasar inställningar

lägg ett vitt papper vid slutet på stingern innan den ansluter till ljuddämparen, och sen ge halv gas eller där den smattrar som mest o se hut mkt som kommer, om de e mkt så är de förgasar inställningarna, och om de inte kommer mkt alls kan de har och göra med tändningen,

sot i röret påverkar ej på de viset förens de blir riktigt igensotat

om de inte kommer något sot ur stingern innan ljuddämparen så kan du pröva och se om de e resten av stingern skitet har hamnat i om inte möjligt vid någon kant den blivit fäst inuti ljuddämparen som byggs upp o flyger ut

Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    justeja! glömde att luft och bensintillförseln omöjligt inte kan påverkas ett jävla dugg bara för de e sommar

allting från luftfiltret till skit i förgasaren orsakar sådant och antingen ställer du in den igen eller spendera 3 gånger så lång tid att felsöka,

jag tror på förgasar inställningar

lägg ett vitt papper vid slutet på stingern innan den ansluter till ljuddämparen, och sen ge halv gas eller där den smattrar som mest o se hut mkt som kommer, om de e mkt så är de förgasar inställningarna, och om de inte kommer mkt alls kan de har och göra med tändningen,

sot i röret påverkar ej på de viset förens de blir riktigt igensotat

om de inte kommer något sot ur stingern innan ljuddämparen så kan du pröva och se om de e resten av stingern skitet har hamnat i om inte möjligt vid någon kant den blivit fäst inuti ljuddämparen som byggs upp o flyger ut
    Ok tack
    Ska se vad jag kan göra!
    Hjälpen uppskattas MYCKET!

Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Tror inte de skulle vara inställningarna på förgasaren som e problemet. utan snarare smuts i förgasaren.
    En moppe går inte bara ojämt sådär.

1. Kolla gnistan, har du gnista hela tiden?
    2. Kolla igenom förgasaren grundligt. kolla alla munstycken, blås rent den.
    3. Kolla membranet så det är tätt och fint
    4. Kolla packboxarna så att dom e hela.
    5. Kolla efter tjuvluft. är insuget åtdraget och tätt?
    6. Kolla cylindern så den är hel och fin.

går den framåt?
    När hände det?
    Den går frammåt och om man gasar rätt sakta upp till 45 så misständer den nästan inte alls...
    Det hända när jag drog upp på bakan och sen när jag drog ner den igen så hände det bara
    Om man gasar fullt smattrar det som fan!

jag gissar på dåligt tändstift.

Citat Ursprungligen postat av Midrace Visa inlägg
    jag gissar på dåligt tändstift.
    Tror dock inte det för att jag har bytt tändstift två gånger:8

Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Tror dock inte det för att jag har bytt tändstift två gånger:8
    okej

förgasarinställningar! du förklarade sj de i ditt förra inlägg

De som fixade moppen va inte inne på scooters så den e fortfarande paj! :angry:
    Nån som har enkla tips hur man kan se vad som är felet?

sitter tändhatten åt ordentligt?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    sitter tändhatten åt ordentligt?
    yes det gör den!
    Har bytt en gång och denna sitter som en smeck!

Update!
    har kollat på membranet!
    Kanske det som är felet aja jag uppdatar när jag meckat på de!

Problemet LÖST!
    Jag bytte membran luftfilter ljuddämparull och satte fast en sladd så nu funkar skiten!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in