Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Hur många mm är avgasporten orginal på honda mt5? För min är ca 16mm nu?

  2. #32
    Cirka 10mm hög och 15mm bred (närmast kolven) på originalcylindrarna. Trimcylindrarna brukar ligga omkring 16mm höjd och 25mm bredd.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Cirka 10mm hög och 15mm bred (närmast kolven) på originalcylindrarna. Trimcylindrarna brukar ligga omkring 16mm höjd och 25mm bredd.
    Okej tack för hjälpen för jag trodde jag porta en 50cc orginal men när jag läste på den var det en 65cc zeta med 6 kylflänsar stämmer det?

  4. #34
    Det kan nog stämma. Måste vara uppåt 15 år sedan det tillverkades Zetacylindrar, så man ser dom aldeles för sällan för att komma ihåg kylflänsantalet.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Det kan nog stämma. Måste vara uppåt 15 år sedan det tillverkades Zetacylindrar, så man ser dom aldeles för sällan för att komma ihåg kylflänsantalet.
    Synd att man nog förstörde än kanske tog lite mycket på avgasporten

  6. #36
    Konstigt att på min 70cc (65cc) har fyra kylarflänsar och det står 49cc på den men kolven är 45mm och om man sätter på den går den i minst 70 km/h sa förra äggaren

  7. #37
    Fem fläns är jag rätt säker på att den har. Hur som helst, vissa trimcylindrar står det saker på som ska antyda att det är original - det brukar vara populärt bland 15-åringar som tror att någon blir lurad av det.

  8. #38
    Tjena!
    Nu är min setup såhär:
    -5.5hk Zeta
    -trimkrök
    -luftfilter
    -16.5mm fögge
    -15/45 drevning
    -topphastighet: 60-65 km/h och nerförsbake 70-75 km/h

    Men jag vill testa att åka på bakljulet och nu gasar jag typ fullt släpper kopplingen kommer upp på bakljulet sen bluddrar den till och och ner och typ stängs av så skulle det funka med 12/45 tror ni jag kan åka på bakljulet då?

  9. #39
    Tacksam för snabba svar

  10. #40
    Låter snarare som att förgasaren inte kan sköta sitt jobb när du fått upp hojen på bakhjulet, även om du drevar om för att lättare få upp moppen lär den nog gå illa eller dö helt när den är uppe. Annan monteringsvinkel av förgasaren kan bora det.

  11. #41
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Låter snarare som att förgasaren inte kan sköta sitt jobb när du fått upp hojen på bakhjulet, även om du drevar om för att lättare få upp moppen lär den nog gå illa eller dö helt när den är uppe. Annan monteringsvinkel av förgasaren kan bora det.
    Okej hur fixar jag det?

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Annan monteringsvinkel av förgasaren kan bota det.
    Som sagt så. Ett annat insug så förgasaren sitter i lämpligare vinkel.

  13. #43
    vad ska jag ha för munstycke till min moppe har 130 nu och den bluddrar som att den badar i bensin så ska jag sätta på ett 125 eller ändå mindre? -5.5hk Zeta
    -trimkrök
    -luftfilter
    -16.5mm fögge

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in