1. #1

    Köpa peugeot jetforce. tdsi eller c-tech?

    Tjenare.

    Har nu bestämt mig för att inom en väldigt snar framtid köpa en jetforce. enbart för att kunna köra inom stan ( är 27 år). men efter mycket googlande så har man fortfarande inte kommit fram till vilken man ska ha. är det några kända fel på denna modell? vad ligger bränsleförbrukningen på vid normal körning? om man drar alla pluggar och variatorbrickan. blir det någon högre bränsleförbrukning pga detta eller kankse tom något lägre? är inte ute efter något trim så speicellt men kan man ändå göra de gratis så varför inte. måste man plugga av ecu:n på tdsi om man bara tar bort bort pluggarna och variatorbrickan? för c-techen är inte lika känslig vad jag har fattat det som?

    tack på förhand för alla hjälp man kan få

  2. #2
    Tsdi är skönare och går bättre, min purejet drog bra mycket mindre bensin och blev lite snabbare å starkare när jag ströp av ecuboxen.
    Tsdi kan strula och när det gör det är det föga troligt att någon kan laga den!!!
    C-techen drar nog lite mer sås men är nog igentligen ett bättre köp.

  3. #3
    okey. då känns nog som att c-techen är ett bättre val. är c-techen strypt i cdi boxen eller är de bara pluggar i motorn? kikade lite snabbt på purejet nu. och en sån kan mycket väl också vara intressant. är det stor skillnad på jetforce och purejet?
    Senast redigerat av ChrisO den 2014-03-31 klockan 11:26.

  4. #4
    har kommit fram till nu att tdsi står inte ens på listan längre. så har ni svar på ang mina frågor om just c-techen så vore de kanon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in