1. #1

    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    söderköping
    Inlägg
    8

    yamaha dt50mx luhao krök

    Hej!

    Har en luhao krök ligger hemma nån Som haft ett sånt på en yamaha dt50mx ? Blir det någon hastighets skillnad på en orginal eller märks det bara om man kör trimmat ?

  2. #2
    Det är ju en trimkrök så visst gör det skillnad, det märks och vips så kör du trimmat. Ingen jätte skillnad direkt kanske men i kombination med mer trim så!

  3. #3

    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    söderköping
    Inlägg
    8
    Tack för snabbt svar!
    Senast redigerat av flartz den 2014-04-14 klockan 16:45.

  4. #4

    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    söderköping
    Inlägg
    8
    Tack för snabbt svar !
    Senast redigerat av flartz den 2014-04-14 klockan 16:45.

  5. #5

  6. #6

    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    söderköping
    Inlägg
    8
    Tack för snabbt svar!

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Jag hade Luhao-krök, 16,5mm förgasare 5,5hk cylinder samt 12kugg fram (minns inte bak) och den gjorde lite över 60 typ
    Jag körde iofs gianelli krök men 5.5HK med 16.5 förgasare 13 drev 50 bak toppa 70 varva som ett ass men gick fint, med 14 drev gjorde den 75 lätt men fick sluta gasa pga att den varva som ett asss. Idag är motorn ras tyvärr nått har hänt med växellådan tyvärr.

  9. #9
    Min erfarenhet av DT50MX med originalcylinder är att det knappt spelar någon roll vad man har för avgasrör. Cylindern är så hårt strypt att den sätter stopp först.

  10. #10

  11. #11
    Instämmer helt där. 50cc trimcylinder är oftast ett ganska dåligt val, oavsett vad man har för hoj.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Instämmer helt där. 50cc trimcylinder är oftast ett ganska dåligt val, oavsett vad man har för hoj.
    När jag satte på min 5.5hk första gången gick den som ett skott hela registret med min 5.5hk och högkomp topp. men pga att jag hade 13 drevet så varva den ju lite väl ibland när man toppa den Så det sluta med att ringarna vart lite slitna den gick bra men börja rassla lite så jag bytte kolv och ringar men fick aldrig bra fart i den efter det på låg och mellan varv fatta inte vad som hände. detta kom när jag bytte kolv den gick skit bra med gamla kolven. Men hur som helst nu skall motorn renoveras sedan blir det 60CC med 20mm förgasare. Nu tappa tråden lite offtopic men det jag undra va lite hur min 5.5hk kunde tappa alla ork lite knepigt cylindern är inte sleten den har aldrig nypt eller så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in