1. #1

    Startproblem Kymco Agility 4t

    Hej på er!

    Jag har problem med min Kymco agility 4t. Innan vintern startade den men gick dåöigt i början, man var tvungen ge den gas första minutrarna innan den kunde hålla sig i liv själv. När den sedan var varm var den svårstartad.
    En dag innan vintern dog den helt och vill nu inte starta alls.
    Jag har testat att
    - Justera ventilerna (dom var redan bra)
    - Kollat gnista
    - Bytt tändstift
    - Sugit i vaccumslangen de kommer bensin

    Någon som har något tips?

  2. #2
    Kompression, kolla det. Prova om den går igång på startgas också
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mekaniskt Visa inlägg
    Kompression, kolla det. Prova om den går igång på startgas också
    Tack för tips! Har tyvärr ingen kompressionsmätare men testat hålla för hålet med fingret och försökt startat, orkade inte hålla emot i varje fall. Hällt bensin direkt ner i röret men har inte testat startgas ännu, ska testa.

    Blir verkligen less, har skruvat på det mesta nu även lärt mig ställa ventilerna som tyvärr var bra inställda redan.
    Ägaren innan har sågat i "trimmat" cdiboxen för att klippa (kopparkabeln?) kan det vara den som strular? Den ger ju gnista?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av yamaha_kungen Visa inlägg
    Tack för tips! Har tyvärr ingen kompressionsmätare men testat hålla för hålet med fingret och försökt startat, orkade inte hålla emot i varje fall. Hällt bensin direkt ner i röret men har inte testat startgas ännu, ska testa.

    Blir verkligen less, har skruvat på det mesta nu även lärt mig ställa ventilerna som tyvärr var bra inställda redan.
    Ägaren innan har sågat i "trimmat" cdiboxen för att klippa (kopparkabeln?) kan det vara den som strular? Den ger ju gnista?
    jag vet inte hur CDI boxen fungerar men det kan ju vara så att gnistan kommer på fel ställe. Har du tändinställningslamoa så prova att ha den på medan du kör på starten
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mekaniskt Visa inlägg
    jag vet inte hur CDI boxen fungerar men det kan ju vara så att gnistan kommer på fel ställe. Har du tändinställningslamoa så prova att ha den på medan du kör på starten
    När jag tog bort insugningsröret och gasade så kom det fram en liten skvätt bensin varje gång jag gasade och släppte. Ska det göra det?


    Cdiboxen är "trimmad" alltså sågad. Något ha hänt med den som resulterar att den inte startar. (Det kommer gnista till tändstiftet)


    Det finns en slang som kommer från vänster sida bakifrån som går upp innanför kåpan till baklampan eller liknande (ser inte) vad kan detta vara?


    Har agility 4t en så kallad skorsten i kåpan original? (finns ingen nu i varje fall)

  6. #6
    Dålig soppa....skiit i förgasaren.....automatchoken har fastnat.

    Går den på startgas!!? Det är det första du ska testa. ( nästan innan du startar en tråd)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in