1. #1

    hjälp, slang till förgasare.

    Hej, har länge arbetat med mitt renoveringsobjekt en baotian retro som inte startar, har uteslutit allt annat justerat ventiler, ny olja luftfilter töndstift och tändspole samt batteri med mera, själva tändningen ör jötte fin.

    börjadecsedan felsöka flrgasaren och hittar en slang som är av, ser ut att gå från typ luft/bränsle skruven och in under förgasaren. måste vara den som ör boven. vad gör den slangen och vart kan man hitta den nörmast typ statoil, clas ohslon ?

    http://postimg.org/image/iqis57mzr/

    tacksam för hjälp. Med vänlig hälsning,

  2. #2
    är din vakum slang hel?

  3. #3
    Rätta mig om jag har fel, men den där slangen ska vara lös.
    Vakumslangen sitter på andra sidan och ser ut att vara hel utifrån bilden.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av L0nd0n Visa inlägg
    Rätta mig om jag har fel, men den där slangen ska vara lös.
    Vakumslangen sitter på andra sidan och ser ut att vara hel utifrån bilden.
    fick reda på att det är en överflöde slang, ska se ut så och en under till som är evakuerings slang för flöttör alltså två slangar som ska se ut så ungefär.. blir förvirrad.

    tycker att vacum slangen ser hel ut den som sitter på andra sidan, bensin finns i bensinfiltret i bensin slangen så känns som att det inte är det. tog nyss loss stiftet och rengjorde den dock och justerade föggens luft/bensin skruv till 2 och 1/2 varv.

    fattar inte varför den är så svår startad, hör juh tändingen spinna bra. 0,05 är kanske för tight för insugsventilen ? även fast det är det som sägs att det ska vara.

  5. #5
    någon som vet hur många varv tomgångsskruven brukar stå på skruvade ner helt och glömde räkna :-(

  6. #6

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Spex00 Visa inlägg
    någon som vet hur många varv tomgångsskruven brukar stå på skruvade ner helt och glömde räkna :-(
    Helt olika från motor till motor. Kör motorn varm och ställ skruven där du har bäst tomgång. Blandskruven ska vara 2½ varv ut från bottenläget iallafall!
    Om du kör original så ska ventilspelet vara mellan 0.05-0.08 både in och ut!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in