1. #1

    Rieju drac problem, förgasarn?

    Hej!
    har lite problem med moppen, moppen har verkligen ingen kraft, den orkar ej i uppförsbackar och accelererar som en åsna. Jag har precis bytt kolv och cylinder fast den var så innan också dock. Har slått ett getöga på förgasarn och då upptäckte jag att chokvajern(inte säker på att det är vad den kallas) liksom låg i. Tror jag lyckades fixa den.. sen så blåste jag med kompressor i alla hål så att inget pluggat igen. Har också kollat tändstiftet och det var becksvart, får för mycket bensin alltså, har prövat att justera munstycket, då gick den lite bättre men fortfarande väääldigt trött. Har också väldigt ojämn tomgång och den börjar ibland varva som f*an trots att man ej rör gasen. Sen dör den ibland vid gaspådrag, kan någon vänlig själ hjälpa mig. O juste, innan jag börja pilla med förgasarn orkade den ej mer än att komma upp i mer än 25 för att sen dö. Nu efter pillet med förgasarn orkar den komma upp i lite högre fart i nedfördbacke. Hur ska jag fixa detta?
    Några tipps skulle vara guld värt! Har inge trim på den utom att pluggen är lite borrad!

  2. #2
    hör av dig till motocity ligger vid arödsindustriväg om dom kan hjälpa dig.

  3. #3
    Tack för svar, men du tror inte det kan vara något simpelt som går att fixa hemma?
    MedlemReg.datumjan 2014OrtTorslandaInlägg något

  4. #4
    Bara jag som tycker att det låter som att han drar tjuvluft? 😶


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    Vart brukar det dra tjuvluft i så fall och hur kollar man det?

  6. #6
    kan vara flera saker som gör att det kan dra tjuvluft som kassa packningar runt insuget, torrsprickor, dåliga slangar/ felmonterade slangar, någon ställt in förgasaren fel, skit i förgasaren sittandes i någon kanal som ställer till det. kort det kan vara massa olika saker.

  7. #7
    Man kan ju börja med att spreja typ startgas runt kanten vid insuget och kolla efter typ bubblor när motorn är i gång o så har jag hört


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #8
    Jo ska ta och kolla detta imorgon, tackar då mycket för svaren pöjkar!

  9. #9
    Alla gånger ;D


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in