1. #1

    Koppla ur larmet

    Ska köpa en 125cc och det finns larm på den, vill helst koppla ur det då jag läst att det ska dra på batteriet,
    finns det något enkelt knep, vill ju kunna starta den och allt utan problem.

  2. #2
    Originalmonterat larm eller eftermonterat, vilken hoj?

  3. #3

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Och vad är problemet?

  4. #4
    Är ett originalmonterat larm, det är en Marcello Sport men är ju något Baotian från början.

  5. #5

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Ja men är det nåt du behöver hjälp med eller vill du bara att vi ska veta att du tänker koppla ur larmet?

  6. #6
    Vill bara koppla ur larmet.

  7. #7
    Jag gjorde precis tvärt om, monterade ett larm på min gilera. Larm drar inte mycket ström och funkar oftast bra. Viktigaste är väl att man är noggrann och tar bort rätt kablar. Oftast sluter larmet jorden från CDI-boxen innan tändningslåset om larmet löser ut som gör att moppen stannar/inte startar. De kablarna måste kopplas ihop efter man tagit bort larmet annars funkar den inte. Det och kabeln som matar larmstyrenheten med spänning brukar räcka men det beror ju på hur larmet är uppbyggt

    Är du osäker så låt det vara?
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av mekaniskt Visa inlägg
    Jag gjorde precis tvärt om, monterade ett larm på min gilera. Larm drar inte mycket ström och funkar oftast bra. Viktigaste är väl att man är noggrann och tar bort rätt kablar. Oftast sluter larmet jorden från CDI-boxen innan tändningslåset om larmet löser ut som gör att moppen stannar/inte startar. De kablarna måste kopplas ihop efter man tagit bort larmet annars funkar den inte. Det och kabeln som matar larmstyrenheten med spänning brukar räcka men det beror ju på hur larmet är uppbyggt

    Är du osäker så låt det vara?
    Tackar för svaret.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in