1. #1

    Behöver hjälp av elkunniga.

    Tjena!

    Nu är det så att jag har beställt en ny mätare (koso xr-sa) och nu när jag har kopplat in den så funkar den ett litet tag sen lägger den av och "hackar". Sen när jag drar av på gasen och låter han gå på tomgång så funkar den tills jag drar på gasen... Och nu funkar även ingenting när tändningen är på, varken blinkers, bromslyse eller något lyse. Men allt funkar sen när jag startar moppen...

    Batteriet är fullt och säkringen är hel. Hjälp uppskattas jätte mycket!
    (Yamaha Aerox -07)

    /Fabian

  2. #2
    Det låter helt klart som att den inte får ström från batteriet utan bara från regulatorn när du startat moppen.
    Även om batteriet är fullt och säkringen är hel så kan det vara kabelbrott på vägen till regulatorn eller dålig kontakt vid säkringen.
    Se om du kommer åt att mäta efter säkringen.

    Eftersom blinkers och bromsljus fungerar när du startat moppen så är jag säker på att du inte har kontakt mellan regulator och batteri (förutsatt att inte batteriet är kass men du skriver att det är fullt, och då förutsätter jag att du menar fullt laddat och inte bara fullt med batterivätska).

  3. #3
    Om felet kom efter att du monterade mätaren kan man gissa på att det har med omkopplingen att göra. Det låter lite som om du förväxlat + från batteriet med + från regulatorn. Blinkers och bromsljus brukar alltid fungera med bara tändning på. Om jag var dej skulle jag se över hur det är inkopplat igen
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in