1. #1

    den bara dog ;(

    tjena.... för ett par veckor sen så dog min Rieju rrx..... den vägra starta igen men jag trodde att den skulle starta när ja satte på ny förgasare tändstift cdi box membran mm...... men de gjorde den inte.... sen slog det mej att de antagligen va kolven som gått sönder. å de va de när ja öppna och kolla. (vet att de va dumt att ja inte kolla de först trodde den hadde komp....) men iaf ja fick nya kolven idag satte på helt rätt, dubbel kolla att de inte va några skador på cylinder/topp vilket det inte va... när ja skulle kika den så gick den tyvärr inte igång? så ja tästade och springa men de funkade inte heller...... nu har jag slut på ideer ja menar allt en två taktare behöver ee ju komp bensin å gnista å ja vet att den får allt har oxå dubbel kollat allt annat.... men den går ändå inte ;( kan nån snälla hjälpa mej ja håller på att bli rejält desperat här!!!!........ och ja den är trimmad med 1,5mm större fargasare sportfilter sport membran och effektrör sitter ett 110 munstycke på nu orginal 80 men ävan om den går blött/tort så borde den ju starta? har oxå tästat att sätta på orginal delarna funkar fortfarande inte. förra veckan va den inne på verkstad och där konstaterade dom att ända problemet va kolven. å nej den är inte fel monterad.... VA KAN DE VA HJÄÄÄÄÄÄÄLLLPP..... har dock inte kollat gnistan sen ja satte i nya kolven men den kan ju inte dö på ett par dar å dne tänder rätt oxå (när ja kolla)...... tack på förhand

  2. #2
    snacka med motocity 031-512400 ligger på aröd hisingen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in