Sidan 43 av 56 Första ... 33414243444553 ... Sista
  1. #1261
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    In i Cydia åh installera Installous!
    Det är i Installous som alla appar finns gratis.


    Nästa gång kan du ju prova att använda youtube istället för jag lovar dig att där finns det tusen olika filmer som förklarar precis hur du ska göra...
    Ah fick fixat det

    Yes, jag gjorde det när jag fick upp en felkod. Aja tack för hjälpen iaf

  2. #1262
    Något feting retard började argumentera varför han tycker PC är bättre än mac, Sen skrev han så här:

    " Har du testat starta nå avancerat överhuvudtaget på en Mac?
    Det går inte.
    Det jag menar, du kan inte göra nå på en Mac pga dålig processor, låg ram, dåligt grafikkort, etc."

    En mac är till för att redigera, sitta på internet, och göra arbeten på. Och klarar av alla program som behövs till det.. Han påstår att man behöver mycket värre saker för det typ haha;D

    Sen finns det ju mac med quad core i7 och han påstår att det är dåligt? hmm
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-05-14 klockan 14:00.

  3. #1263
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Något feting retard började argumentera varför han tycker PC är bättre än mac, Sen skrev han så här:

    " Har du testat starta nå avancerat överhuvudtaget på en Mac?
    Det går inte.
    Det jag menar, du kan inte göra nå på en Mac pga dålig processor, låg ram, dåligt grafikkort, etc."

    En mac är till för att redigera, sitta på internet, och göra arbeten på. Och klarar av alla program som behövs till det.. Han påstår att man behöver mycket värre saker för det typ haha;D

    Sen finns det ju mac med quad core i7 och han påstår att det är dåligt? hmm
    Men sen kostar de Mac datorerna med i7or bra mycket mer än om man skulle köra PC. Har själv inget emot mac mer än att det är löjligt att betala så mycket för OSX.

  4. #1264
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Men sen kostar de Mac datorerna med i7or bra mycket mer än om man skulle köra PC. Har själv inget emot mac mer än att det är löjligt att betala så mycket för OSX.
    Ja men nu är ju det en helt annan sak.

  5. #1265
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Ja men nu är ju det en helt annan sak.
    Nah, vet inte om jag tycker det är det egentligen. Säg att du har 10k att lägga ner på en dator. Då får du ju en dålig CPU, GPU osv. om mna välljer MAC, i jämnförelse med PC.

  6. #1266
    imac har usla grafikkort, det är laptopgrafik i dem, knappast hårresande snabbt

  7. #1267
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Iphone 4, 4.3, no JB.

    Spotify vill inte synka mina localfiles till iphonen. Har dem i min lista på datorn, och kan spela dem där. Klickar i "Available Offline" på iphonen, och ALLA utom mina lokala filer synkar. Någon som vet varför? :/

  8. #1268
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Iphone 4, 4.3, no JB.

    Spotify vill inte synka mina localfiles till iphonen. Har dem i min lista på datorn, och kan spela dem där. Klickar i "Available Offline" på iphonen, och ALLA utom mina lokala filer synkar. Någon som vet varför? :/
    Ha spotify i datorn på samtidgt som du trycker på Available offline på iPhonen, funkar för mig iaf.

  9. #1269
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Ha spotify i datorn på samtidgt som du trycker på Available offline på iPhonen, funkar för mig iaf.
    Nepp :/

  10. #1270

  11. #1271
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Farsan kom hem ifrån USA idag med en iPad 2 Wifi 64gb

  12. #1272
    Ge oss en "Hast: First hands on iPad 2 review"

  13. #1273
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Ge oss en "Hast: First hands on iPad 2 review"
    Hahah som den Apple nörd jag är älskar jag den på alla sätt och vis
    Längtar dock till iOS5 tangentbordet

  14. #1274
    Vad är skillnaden på det nya tangentbordet?

  15. #1275
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Vad är skillnaden på det nya tangentbordet?
    Man kan splitta det

    Kolla längst bort i baren här, "split keyboard"

    http://www.apple.com/ios/ios5/gallery.html

  16. #1276
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Hahah som den Apple nörd jag är älskar jag den på alla sätt och vis
    Längtar dock till iOS5 tangentbordet
    Jag vill se en video iaf. Det kan nog öka mitt "måste ha"-betéende också.

  17. #1277
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag vill se en video iaf. Det kan nog öka mitt "måste ha"-betéende också.
    Han visar det i videon på den sidan jag länkade

  18. #1278
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Han visar det i videon på den sidan jag länkade
    Ja, jag kollade på den. Men jag tänker mer att du kan visa lite om iPaden. Visst, det finns 27000 reviews av den på Youtube, men ingen från Hast.

  19. #1279
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    iOS5 ser ut att vara sjukt bra, sumpar nog mig jailbreak på 4.3.1 för att få iOS5, verkar väldigt lovande, längtar
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #1280
    Kul att dom tagit funktioner från android. 1 exempel är "Gardinen"

  21. #1281
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Ja, jag kollade på den. Men jag tänker mer att du kan visa lite om iPaden. Visst, det finns 27000 reviews av den på Youtube, men ingen från Hast.
    Jaha du menar så

    Har man använt iPad 1 så är denna typ 9ggr bättre på allt.
    Jag trodde aldrig en iPad skulle kunna ersätta min älskade Macbook, men efter jag fick min iPad idag så har jag inte öppnat datan en enda gång förutom när jag skulle lägga upp en sak på blocket, men det är endast för att jag inte har en kamera adapter ännu. Trodde aldrig en iPad skulle kunna ta min datas plats men det kan den, jag laddar ner Word och jag har en trådlös skrivare hemma. Bara till att göra skolarbetet på den och sedan skriva ut det trådlöst flyter på utan problem!
    Sedan när jag vill lyssna på musik så synkar jag den via datan (yes där använder jag datan, för att jag är antispotify och Grooveshark är inte tillåtet utav Apple ännu). Men sedan när jag vill lyssna på musik i riktiga högtalare så strömmas dom trådlös via airplay. Och har jag med mig min iPad som endast är WiFi så kan jag fortfarande koppla upp mig överallt, tack vare Apples nätverksdelning så kopplar jag bara upp mitt 3g nät från iPhonen till iPaden så jag har alltid internet i den.
    Sen så är ju skärmen underbar på alla sätt och vis, stjärnklar och responsen är blixtsnabb. Multitouchen är underbar precis som alltid den är hos Apple. För första gången jag känt att man står ut med att läsa på en skärm. Tankade ner lite tidningar och läste dom utan problem.
    Sen så märks den dubbelkärniga A5 processorn direkt (den borde även hamna i nästa iPhone?). Den startar jätte snabbt och alla appar och spel flyter på för jävla fint.
    Sen så är den gjord med Apples touch, ett solitt aluminium chassi och en rejäl glasskärm. Känns jävligt bra även i bara en hand.

    Innan jag bestämde mig för en iPad så funderade jag på alla möjliga, Motorola, LG, Samsung osv. Men nu när jag har en iPad inser jag att inte skulle kunna ha något annat, Apple kanske inte var först, men visst fan följer dom sitt mål som är att inte vara först, utan att göra det bäst!

    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Kul att dom tagit funktioner från android. 1 exempel är "Gardinen"
    Som att säga att BMW härmar Mercedes för dom har 4hjul på bilen! Man får aldrig ha något för sig själv.

  22. #1282
    Precis. Men ändå så är Apple så fega som stämmer för minsta lilla. Fan Apple blir ju bara värre och värre..

  23. #1283
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Precis. Men ändå så är Apple så fega som stämmer för minsta lilla. Fan Apple blir ju bara värre och värre..
    Nja, Apple vill ju ha monopol, dom vill äga allt och styra allt. Om 15år sitter vi alla på en iToilet medans vi läser i våra iNewspaper.
    Dom har gjort något nytt som ingen har märkt förut, dom vill ta över allt. Sure alla har testat det men ingen har lyckats, dom gör inget nytt men dom vill göra det bäst. Och nu när iPods och iPads faktiskt inte är så dyra. Jämför med andra liknade tablets och mp3 spelare.
    Deras mål är som sagt inte att göra något nytt, utan att göra det bäst.

  24. #1284
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Precis. Men ändå så är Apple så fega som stämmer för minsta lilla. Fan Apple blir ju bara värre och värre..
    Jag gissar på att din död blir pga av Apple.
    Dom kommer släppa en ny sak och du kommer bli så arg av det att du kommer få en hjärtinfarkt.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  25. #1285
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Jag gissar på att din död blir pga av Apple.
    Dom kommer släppa en ny sak och du kommer bli så arg av det att du kommer få en hjärtinfarkt.
    Du vet väl att jag har en mac? Har inte något emot apple, men inte ok när dom stämmer andra för kopiering och sen kopierar själva.

  26. #1286
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Man kan splitta det

    Kolla längst bort i baren här, "split keyboard"

    http://www.apple.com/ios/ios5/gallery.html
    fyfan va skönt! hatar att skriva på ipaden, blir att man lägger den ner och trycker med pekfingrarna

  27. #1287
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    fyfan va skönt! hatar att skriva på ipaden, blir att man lägger den ner och trycker med pekfingrarna
    Kommer bli jävligt skönt!

  28. #1288
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jaha du menar så

    Har man använt iPad 1 så är denna typ 9ggr bättre på allt.
    Jag trodde aldrig en iPad skulle kunna ersätta min älskade Macbook, men efter jag fick min iPad idag så har jag inte öppnat datan en enda gång förutom när jag skulle lägga upp en sak på blocket, men det är endast för att jag inte har en kamera adapter ännu. Trodde aldrig en iPad skulle kunna ta min datas plats men det kan den, jag laddar ner Word och jag har en trådlös skrivare hemma. Bara till att göra skolarbetet på den och sedan skriva ut det trådlöst flyter på utan problem!
    Sedan när jag vill lyssna på musik så synkar jag den via datan (yes där använder jag datan, för att jag är antispotify och Grooveshark är inte tillåtet utav Apple ännu). Men sedan när jag vill lyssna på musik i riktiga högtalare så strömmas dom trådlös via airplay. Och har jag med mig min iPad som endast är WiFi så kan jag fortfarande koppla upp mig överallt, tack vare Apples nätverksdelning så kopplar jag bara upp mitt 3g nät från iPhonen till iPaden så jag har alltid internet i den.
    Sen så är ju skärmen underbar på alla sätt och vis, stjärnklar och responsen är blixtsnabb. Multitouchen är underbar precis som alltid den är hos Apple. För första gången jag känt att man står ut med att läsa på en skärm. Tankade ner lite tidningar och läste dom utan problem.
    Sen så märks den dubbelkärniga A5 processorn direkt (den borde även hamna i nästa iPhone?). Den startar jätte snabbt och alla appar och spel flyter på för jävla fint.
    Sen så är den gjord med Apples touch, ett solitt aluminium chassi och en rejäl glasskärm. Känns jävligt bra även i bara en hand.

    Innan jag bestämde mig för en iPad så funderade jag på alla möjliga, Motorola, LG, Samsung osv. Men nu när jag har en iPad inser jag att inte skulle kunna ha något annat, Apple kanske inte var först, men visst fan följer dom sitt mål som är att inte vara först, utan att göra det bäst!



    Som att säga att BMW härmar Mercedes för dom har 4hjul på bilen! Man får aldrig ha något för sig själv.
    Nu är det säkert så att du är "nykär" i din iPad också, och att den inte är lika perfekt och underbar efter nån månad eller så - men det låter helt klart som något som skulle vara roligt att ha.

    Dock är den dyr, och jag vet inte riktigt om den är helt värd pengarna (till en början, alldeles säkert - men så är det med alla nya prylar man köper). 4400:- för en iPad 16GB Wi-Fi är ett ganska högt pris. Men det är man ju van vid med Apple iofs.

    Jag får tänka över mitt beslut helt enkelt. Kanske blir en ny dator istället. Något som man antagligen kommer att använda betydligt mycket mer och oftare.

  29. #1289
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Nu är det säkert så att du är "nykär" i din iPad också, och att den inte är lika perfekt och underbar efter nån månad eller så - men det låter helt klart som något som skulle vara roligt att ha.

    Dock är den dyr, och jag vet inte riktigt om den är helt värd pengarna (till en början, alldeles säkert - men så är det med alla nya prylar man köper). 4400:- för en iPad 16GB Wi-Fi är ett ganska högt pris. Men det är man ju van vid med Apple iofs.

    Jag får tänka över mitt beslut helt enkelt. Kanske blir en ny dator istället. Något som man antagligen kommer att använda betydligt mycket mer och oftare.
    Jaa men det klart jag är, nyhetens behag liksom.

    Nja, jämför den med Samsung Galaxy Tab så framstår iPad som billig

    Jag använder faktiskt paddan till allting just nu, förutom webbdesign och lägga upp saker på blocket, annars så gör den alltför mig. Detta skrivs ju från den också så

  30. #1290
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jaa men det klart jag är, nyhetens behag liksom.

    Nja, jämför den med Samsung Galaxy Tab så framstår iPad som billig

    Jag använder faktiskt paddan till allting just nu, förutom webbdesign och lägga upp saker på blocket, annars så gör den alltför mig. Detta skrivs ju från den också så
    Men en dator känns ändå som det som 'vinner' i längden. Tror du att du kommer använda den till allt det här om en månad, eller är det mer för att det är skoj nu i början?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in