Sidan 7 av 56 Första ... 5678917 ... Sista
  1. #181
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    tkr faktiskt inte den verkar va så jävla bra.

    Videosamtal (enbart mellan iphone 4 och på wifi, useless) och hur länge har man inte kunnat prata videosamtal... visst du kan andvända båda kamrorna men ändå.
    Bra skärm (win, nice)
    Multitasking (för några år sedan var det onödigt enligt jobs och va fan inte äns nytt)
    HD Video (Galaxy också och nexus one är kapabel till det?
    5MP kamera (wow shit ballt)
    Kataloger för mappar (...)
    Byta bakgrund på hemskärm (wow fett coolt)

    men visst vet inte exakt vad den har för spec men det som gör iphone bra är att det funnits längre o fler appar. Om 2år kommer android vara ljusår före.
    Haha, du kan din sak

    Va i helvete ska du med mer än 5mp i en mobil kamera till?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  2. #182
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Hoppas ni inser hur fel ni har..

    i USA är det helt nytt med ORDENTLIGA videosamtal
    Världens bästa mobilskärm PUNKT
    Länka gärna när SJ har sagt att MT är onödigt?
    Du ska se skillnaden på denna HDfilm mot deras skit. Testade min 3GS mot en Vivaz, min videokvalitet var bättre..
    Ja 5mp, du ska se när bilder kommer ut. Kommer vara den bästa kameran.
    Ja mappar, med världens bästa UI
    Ja bakgrundsbild på hemskärm, det kan jag hålla med om att wow-effekten inte är enorm på.

    Skojjar du med att Android kommer vara före? Vi får väll se..
    Problemet är ju att mjukvaran inte är bra matchad med hårdvaran.

    Och ni som säger att den är ömtålig, vafan baserar ni det på? Har ni aldrig sett en iPod Touch?
    Jag har sett en iPod Touch ett flertal gånger, då jag har en själv. Den är ömtålig och jag fixa en buckla nästan direkt.. Tappade den 1 gång...


    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Haha, du kan din sak

    Va i helvete ska du med mer än 5mp i en mobil kamera till?
    Man behöver inte mer än 5 mp IMO, som sony ericssonen som hade 10,1 eller vad det va, de var inte mycket bättre än 5mp?

  3. #183

  4. #184
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Inte för att det var ming åsikt du ville ha, men man blir så sjukt låst med en iPhone jämfört med en Android. Bara det gör att jag gillar min desire sjukt mycket mer än 3Gsen jag hade innan.
    Kanske blir ändring på det i apples nya OS dock.
    Väldigt tveksam till det..

  5. #185
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag har sett en iPod Touch ett flertal gånger, då jag har en själv. Den är ömtålig och jag fixa en buckla nästan direkt.. Tappade den 1 gång...




    Man behöver inte mer än 5 mp IMO, som sony ericssonen som hade 10,1 eller vad det va, de var inte mycket bättre än 5mp?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    12,1
    Jag har 8,1 i min, tar ganska bra kort iaf
    Mp har väldigt liten del i hur bra kameran är. Det som har störst inverkan är sensorn och objektivet. Man kan ha en 2 mp som är grymt mkt bättre än en kamera som har 8 mp.

    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Väldigt tveksam till det..
    Ibland blir det tråkigt att ha dig i denna tråden då du är så jävla anti Apple

    Dock finns det många som är extremt fanboy och, det är tråkigt det med.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  6. #186
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Mp har väldigt liten del i hur bra kameran är. Det som har störst inverkan är sensorn och objektivet. Man kan ha en 2 mp som är grymt mkt bättre än en kamera som har 8 mp.
    Mp spelar ju roll.. klart att man kan få finare bilder med än 8mp än 2mp, men som du säger spelar sensorn och objektivet stor roll i de hela!

  7. #187
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Ibland blir det tråkigt att ha dig i denna tråden då du är så jävla anti Apple

    Dock finns det många som är extremt fanboy och, det är tråkigt det med.
    Bara det att folk utan att ens ha testat mobilen direkt skriver att den är bättre på det här och det där, dvs. allt.

    Lite störande är det, men har trimmat ogräs hela dagen så lite sur kanske jag är.

  8. #188
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Mp spelar ju roll.. klart att man kan få finare bilder med än 8mp än 2mp, men som du säger spelar sensorn och objektivet stor roll i de hela!
    Ja, men har du skit kass sensor och objektiv i en 8mp, så kan du få bättre bilder i 2 mp om sensorn + objektivet är bättre.

    Megapixlar är mer till för att hur mycket du kan förstora en bild utan att det blir suddigt.
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Bara det att folk utan att ens ha testat mobilen direkt skriver att den är bättre på det här och det där, dvs. allt.

    Lite störande är det, men har trimmat ogräs hela dagen så lite sur kanske jag är.
    Det är sant det du säger.

    Jag tycker man borde vara öppen mot både Apple och Android. Båda "tillverkarna" är bra på olika sätt.

    Visste vad man skulle kalla android så gjorde "" på tillverkarna.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  9. #189

  10. #190

  11. #191
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Hoppas ni inser hur fel ni har..

    i USA är det helt nytt med ORDENTLIGA videosamtal
    Världens bästa mobilskärm PUNKT
    Länka gärna när SJ har sagt att MT är onödigt?
    Du ska se skillnaden på denna HDfilm mot deras skit. Testade min 3GS mot en Vivaz, min videokvalitet var bättre..
    Ja 5mp, du ska se när bilder kommer ut. Kommer vara den bästa kameran.
    Ja mappar, med världens bästa UI
    Ja bakgrundsbild på hemskärm, det kan jag hålla med om att wow-effekten inte är enorm på.

    Skojjar du med att Android kommer vara före? Vi får väll se..
    Problemet är ju att mjukvaran inte är bra matchad med hårdvaran.

    Och ni som säger att den är ömtålig, vafan baserar ni det på? Har ni aldrig sett en iPod Touch?
    1. Ja kanske för dom i usa , men här va det coolt med den först skitstora motorola 2006. Och manb kan bara prata med andra iphone 4g.
    2, Ja okej ka n nog hålla med dig där , men när den slutvärdiga variationen av froyo kommer så kmr mjukvaran på android vara sjuk mkt bättre. Men visst win.
    3. Har inte adressen nu. Kan leta upp den senare.
    4, Ja men som sagt vänta 3 veckor typ på froyo aka 2,2 då kmr förmodligen både desire o nexus spela in i 720. Annars går de med root.
    5. Aja 5mp säger inte så mkt inte sett den irl , men kommer inom en snar framtid få pilal på en 4g hoppas jag. ( Min familj är mobilgalen)
    6. Men fortfarfande inget speciellt ? eller ?
    7. Nej det är faktiskt inte wow.

    Vet ju at det kommer bli långa diskutioner om deta . Det är ju som Rieju vs derbi. Men jag är ialla fall android anhängare. Visst äger en 3gs men men Min nexus one är min bby<3

    Men date vad säger du att vi håller argumentaionen på en mogen nivå ?

    // Mvh

  12. #192
    Fick en 3gs i födelsedags present, är sjukt nöjd!
    Du blev nyss omkörd....av en tjej!

  13. #193

  14. #194

  15. #195

  16. #196

  17. #197
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    N ån som vet om det går att överklocka iPhone?

  18. #198
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    N ån som vet om det går att överklocka iPhone?
    http://lmgtfy.com/?q=Overclock+iphone

  19. #199
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    http://lmgtfy.com/?q=Overclock+iphone
    orka dryga med Lmgtfy, ge han bara ett ja eller nej istället.

  20. #200
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    precis, orkar inte ens öppna länken. Finns en anledning till att jag ställde frågan här istället för att gå igenom 20 sidor på google. Btw, har ställt frågan förut och gör det igen. BitTorrent vs Vuze på mac? Har tankat lite med vuze nu, sjukt skönt faktist. Dock upplever jag macen lite segare, enligt min polare vart hans mac grymt seg av vuze.

  21. #201
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    precis, orkar inte ens öppna länken. Finns en anledning till att jag ställde frågan här istället för att gå igenom 20 sidor på google. Btw, har ställt frågan förut och gör det igen. BitTorrent vs Vuze på mac? Har tankat lite med vuze nu, sjukt skönt faktist. Dock upplever jag macen lite segare, enligt min polare vart hans mac grymt seg av vuze.
    Har aldrig provat vuze eller bittorrent så jag kan inte svara på det

  22. #202
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Har aldrig provat vuze eller bittorrent så jag kan inte svara på det
    Okej, nån annan?

    Btw, nån som har tips på bra högtalare i "macig stil"? Har ett par harman kardon Soundsticks II inom familjen. Jag är Sugen på sånna för jag tycker att dom är riktigt bra och snygga, men vill ha lite fler alternativ. Ska bara ha dom till att dunka lite musik på mitt rum.
    Senast redigerat av ozcaarl den 2010-06-19 klockan 16:21.

  23. #203
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    precis, orkar inte ens öppna länken. Finns en anledning till att jag ställde frågan här istället för att gå igenom 20 sidor på google. Btw, har ställt frågan förut och gör det igen. BitTorrent vs Vuze på mac? Har tankat lite med vuze nu, sjukt skönt faktist. Dock upplever jag macen lite segare, enligt min polare vart hans mac grymt seg av vuze.
    Vuze är skit!
    Använd uTorrent, finns inget annat som kan konkurrera på windows iaf.

  24. #204
    Hur många har fixat ios4? Själv tycker jag det är jävligt grymt.

  25. #205
    Citat Ursprungligen postat av Hans_J Visa inlägg
    Hur många har fixat ios4? Själv tycker jag det är jävligt grymt.
    När kom det, då?

  26. #206
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    När kom det, då?
    Här har du all info du behöver: https://www.flashback.org/t1223188

  27. #207

  28. #208
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Finns ios4 till iPod touch 2g?
    Nej, fungerar bara till iPhone.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  29. #209

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Hans_J Visa inlägg
    Här har du all info du behöver: https://www.flashback.org/t1223188
    Success! Tack så hemskt mycket! Tycker faktiskt "ändra bakgrund" saken gör rätt mycket :S om man jämför med det gamla svarta (och man inte har jbat).

  30. #210
    Det var väldigt många sidor... Har det kommit ut från Apple än, eller släpps det kommande tisdag? Och kommer alla appar, kontakter etc försvinna när man uppdaterar till IOS4?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in