Sidan 35 av 56 Första ... 25333435363745 ... Sista
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av FoRzA_ Visa inlägg
    Tänk om de vore så enkelt
    Hahah, går säkert att ordna på något sätt. Jag är behövermin mac hela tiden, hade inte klarat mig utan den. T.ex till skolarbeten, (word,powerpoint,excel), kolla film, dunka musik (dygnet runt), snacka i skype, redigera bilder i PS, surfa osv. Surfa på en mac är så grymt skönt enligt mig btw. Finns grymt mycket man behöver skiten till iaf, var väll det jag ville komma till typ.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Det bästa argumentet för att köpa en Pro är för att få använda multitouch plattan

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Det bästa argumentet för att köpa en Pro är för att få använda multitouch plattan
    Själv lirar man logitech mx1100

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Hahah, går säkert att ordna på något sätt. Jag är behövermin mac hela tiden, hade inte klarat mig utan den. T.ex till skolarbeten, (word,powerpoint,excel), kolla film, dunka musik (dygnet runt), snacka i skype, redigera bilder i PS, surfa osv. Surfa på en mac är så grymt skönt enligt mig btw. Finns grymt mycket man behöver skiten till iaf, var väll det jag ville komma till typ.
    allt det kan du göra med en pc för 4k så det är ju knappast ett argument för att lägga 8-10k extra för en mac

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    allt det kan du göra med en pc för 4k så det är ju knappast ett argument för att lägga 8-10k extra för en mac
    Blir aldrig samma känsla med en rutten pc för 4k och en mbp, skillnaden är även att macen håller i flera år och pc'n dör efter någon månad. Att slippa lagg och att hårddisken crashar är också skönt.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Det enda som är bättre med en mac är vissa mediarelaterade program, allt annat är PC bättre att ha.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Det enda som är bättre med en mac är vissa mediarelaterade program, allt annat är PC bättre att ha.
    Inte i snabbhet, Windows är det segaste OS;et som finns idag.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du äger ingen mac va? På en mac kan du köra windows genom bootcap även.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ja, om man sitter med en skruttig jävla dator med sämsta komponenterna. Har man däremot bland annat OS:et i SSD, då går det lite kvickare.

Blir väldigt kul när en Mac går sönder, billigt, simpelt att byta ut delarna också.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ja, om man sitter med en skruttig jävla dator med sämsta komponenterna. Har man däremot bland annat OS:et i SSD, då går det lite kvickare.

Blir väldigt kul när en Mac går sönder, billigt, simpelt att byta ut delarna också.
    Om man kollar på statistik däremot och kollar hur många PC respektive Mac som lämnas in så är det inte ett lika stort negativ längre ifall den skulle gå sönder. Min personliga tränare som kommer från Kanada har haft sin Mac i 11år nu, inga virus, aldrig gått sönder.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010

Upplever inte heller att w7 är segt, riktigt skönt faktiskt när man sitter vid en pc med bra komponenter. Men en siba pc för 4k håller inte samma standard som Apple.

Dock verkar du vara windows älskare som tycker att mac suger bara för att, och det enda man kan göra på en mac är att redigera.

Mac går inte sönder...

Ja, för man väljer ju datorn utifrån att den ska gå sönder så att man kan byta delarna enkelt.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Upplever inte heller att w7 är segt, riktigt skönt faktiskt när man sitter vid en pc med bra komponenter. Men en siba pc för 4k håller inte samma standard som Apple.

Dock verkar du vara windows älskare som tycker att mac suger bara för att, och det enda man kan göra på en mac är att redigera.

Mac går inte sönder...
    Jag gillar inte Windows speciellt mycket, men det är fortfarande det största och prio för bland annat gaming. Jag kommer förresten själv byta ut OS:et till Ubuntu på min laptop när jag får den efter studenten.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Jag gillar inte Windows speciellt mycket, men det är fortfarande det största och prio för bland annat gaming. Jag kommer förresten själv byta ut OS:et till Ubuntu på min laptop när jag får den efter studenten.
    Låter som en smart ide. Använder Ubuntu på min garage data, arbetar riktigt snabbt, och använder man Wine så får man samma funktioner som hos Windows, fast i ett snyggare OS enligt mig.

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Redigerar film i Final Cut på min MBP. Helt underbart! Dock blir det till att köpa Mac Pro när ekonomin tillåter.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

vadå att mac inte går sönder? det är ju samma komponenter som en pc, går sönder precis lika enkelt

MBP är värd varenda krona enligt mig. Har ägt min MBP sen sent 2009 ALDRIG ångrat köpet! samt har aldrig haft något problem med den.

Förstår inte vad folk hatar med dom.

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Denna tråden är inte till för att komma fram till vilken som är bäst så den diskussionen kan ni ta över en kopp te eller något!

Fick en MacBook 13" av skolan när jag började gymnasiet i 2010 och den är helt underbar att använda, dock skulle jag gärna köpa en Pro då MB har för dålig prestanda för de program vi använder i skolan. Tyvärr har den fått mycket repor i klarlacken så locket är inte speciellt fint att se på nära håll. Finns det något att göra än att sätta en ful klibba över det hela?
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Jag har ljudinspelningar på min iPod. Väldigt viktiga sådana. Hur gör jag överföra dessa till min dator? Om det inte går så är det fruktansvärt dåligt.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Jag har ljudinspelningar på min iPod. Väldigt viktiga sådana. Hur gör jag överföra dessa till min dator? Om det inte går så är det fruktansvärt dåligt.
    Det är väl bara att koppla in den till datan och synka?

Det är väl bara att koppla in den till datan och synka?
    Det har jag gjort. Vart menar du att filerna skulle hamna? Jag kan verkligen ingenting om iTunes, jag använder det så sällan det är möjligt.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Satt och lekte lite med mammas iphone 4, och det slog mig verkligen hur mycket snabbare och bättre den var än min sunkiga iPhone 3g. Får ta och köpa den nya iPhone 5 när den kommer ut.

Du äger ingen mac va? På en mac kan du köra windows genom bootcap även.
    hört talas om Hackintosh?

Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Fick en MacBook 13" av skolan när jag började gymnasiet i 2010 och den är helt underbar att använda
    IT-Gymnasiet?
    Senast redigerat av samizzlah den 2011-02-01 klockan 21:29.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

|Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Antar att det är lika smidigt som att installera Windows på en Mac när du säger så?
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Fortfarande inte samma sak, man kan inte få Mac original på en PC

Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Antar att det är lika smidigt som att installera Windows på en Mac när du säger så?
    Det var inte det dom pratade om, dom sa att en Mac är mer värd pengarna än en Windows dator pga av OSet. Finns ingen anledning att köpa en Mac Pro imo när man kan köra Snow Leopard på en Windows baserad dator med bättre prestanda för samma pris. Allt funkar dessutom på Hackintosh, uppdateringar, alla funktioner, bra stabilitet.

Det är inte särkskilt svårt att installera Hackintosh heller, ha en tom HDD, bränn ner iBoot samt OSet på en varsin skiva, välj i BIOS att starta via CD-ROM/DVD, stoppa in iBoot skivan, du kommer då in i chameleon prompt, ta ut skivan och stoppa in Snow Leopard skivan i datorn, en ruta kommer fram, välj att installera. Installationen börjar. Sen är det några HDD grejer som måste göras, allt står här (http://tonymacx86.blogspot.com/2010/...c-os-x-on.html).
    Visst det är inte lika lätt som bootcamp på en Mac, har själv en Mac med bootcamp och det är larvigt enkelt att installera men att installera OSX på Windows är fortfarande inte jobbigt om man kör en Intel baserad dator.

Fortfarande inte samma sak, man kan inte få Mac original på en PC
    Men man kan fortfarande skaffa en original skiva med Snow Leopard och installera på en PC.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Vad tror ni om ryktena om en att Apple ska lansera en billigare iPhone för ca 1300kr?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Vad tror ni om ryktena om en att Apple ska lansera en billigare iPhone för ca 1300kr?
    fake n gay
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Reg.datum
    Apr 2006
    Känns som det nästan är ett måste om dom inte vill tappa marknadsandelar till android.

Ja, varför inte liksom? Sålänge den håller sig till vad Mac och iPhone står för så visst.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in