Sidan 28 av 56 Första ... 18262728293038 ... Sista
  1. #811
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    har du låst skärmen på upprätt?

    okej, blir ganska störd på att folk ringer okänt nummer.. kan inte ge fan i att svara då de ibland kan vara nån från praktiken som ringer eller pappa.
    Finns de nått program i cydia där man kan få fram numret som ringer innan man svarar?
    WhoIsCalling finns på Cydia för 15 kr har jag för mig.
    Svenskutvecklat program så det finns stöd för Eniro och Hitta.se
    Daniel Öbrink

  2. #812

  3. #813
    Skype 5.0 till Mac nu!!!

  4. #814
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    För förmodligen så har jag nog gjort det nu när du säger det,

    Men hittar fan inte vart man slår på/av det... Hjälp?
    Dubbelklicka på hemknappen för att få upp multitaskingen. Dra en sida till vänster (från vänster till höger) och vips så bockar du ur den.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  5. #815

  6. #816
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Suck, den var redan urbockad men vlc vill inte vända på filmen.
    Hmm, skumt...

    Aja, Apple har nu releasat iOS 4.2!
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  7. #817

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    WhoIsCalling finns på Cydia för 15 kr har jag för mig.
    Svenskutvecklat program så det finns stöd för Eniro och Hitta.se
    man tackar man tackar.

  8. #818
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Har en Apple TV II som jag skulle vilja koppla upp mot en HP Media Vault, någon som vet hur man gör?

  9. #819
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Länge funderat på att jailbreaka, fördelar/nackdelar? har iPhone 4 med senaste uppdateringen av iOS.

  10. #820
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Länge funderat på att jailbreaka, fördelar/nackdelar? har iPhone 4 med senaste uppdateringen av iOS.
    Jailbreaka inte än eftersom jailbreaken till iPhone 4 på iOS 4.2.1 fortfarande är "tethered"
    Det betyder att varje gång du måste reboota den måste du koppla in den i datorn och köra jailbreakapplikationen igen
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #821
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jailbreaka inte än eftersom jailbreaken till iPhone 4 på iOS 4.2.1 fortfarande är "tethered"
    Det betyder att varje gång du måste reboota den måste du koppla in den i datorn och köra jailbreakapplikationen igen
    okej segt, aja ja väntar ett tag då. Men hur blir det med hur menyerna ser ut? Kommer allt se ut som förut eller? För jag tycker om hur iOS ser ut och vill inte ändra på de

  12. #822
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    okej segt, aja ja väntar ett tag då. Men hur blir det med hur menyerna ser ut? Kommer allt se ut som förut eller? För jag tycker om hur iOS ser ut och vill inte ändra på de
    Ingen skillnad med den saken, ändå skillnaden är väll att du får ett program vid namn "Cydia" när du har jailbreakat den.
    Top3 apps på Cydia är i mitt tycke:
    1.Wintherboard (program som man ställer in teman på, finns 1000tals teman också på Cydia, t.ex. olika Sliders på lockscreenen, andra ljud när man låser iphonen m.m)
    2.Installous (Helt enkelt, gratis spel. För att kunna ladda ner detta program måste du lägga till en Source. Det gör du genom att gå in på Cydia->Manage->Sources->Edit->Add->Adda denna: cydia.hackulo.us->Sök på Installous och tanka ner)
    3. Five icon dock (Som i namnet, 5 iconer istället för 4 i Docken)
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  13. #823
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Ingen skillnad med den saken, ändå skillnaden är väll att du får ett program vid namn "Cydia" när du har jailbreakat den.
    Top3 apps på Cydia är i mitt tycke:
    1.Wintherboard (program som man ställer in teman på, finns 1000tals teman också på Cydia, t.ex. olika Sliders på lockscreenen, andra ljud när man låser iphonen m.m)
    2.Installous (Helt enkelt, gratis spel. För att kunna ladda ner detta program måste du lägga till en Source. Det gör du genom att gå in på Cydia->Manage->Sources->Edit->Add->Adda denna: cydia.hackulo.us->Sök på Installous och tanka ner)
    3. Five icon dock (Som i namnet, 5 iconer istället för 4 i Docken)
    Men hur laddar man ner appar sen då? App store finns ju knappast så. Vart tankar man ner allt sen? Liksom FatBooth, TomTom och sånt?
    Och ifall ja tröttnar på att den är Jailbreakad hur gör jag då för att få den original?

  14. #824
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Men hur laddar man ner appar sen då? App store finns ju knappast så. Vart tankar man ner allt sen? Liksom FatBooth, TomTom och sånt?
    Och ifall ja tröttnar på att den är Jailbreakad hur gör jag då för att få den original?
    Man återställer den bara i iTunes så blir den "original". Någon som har svar till min fråga?

  15. #825
    har en ipod.. började använda den nu ikväll. Så skulle ja fixa så ja kan ladda ner apps. Men behöver kreditkort, PAPPA ! men han ville inte riktigt det.. han skulle titta påt imorgon, är det någon här som har förlorat 1 krona mer än vad ni betalat för en app eller att apple har dragit pengar från ert kreditkort ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  16. #826
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    har en ipod.. började använda den nu ikväll. Så skulle ja fixa så ja kan ladda ner apps. Men behöver kreditkort, PAPPA ! men han ville inte riktigt det.. han skulle titta påt imorgon, är det någon här som har förlorat 1 krona mer än vad ni betalat för en app eller att apple har dragit pengar från ert kreditkort ?
    Ne, aldrig hänt. Dom apparna jag betalat för har jag fått ett kvitto pått i mejlen och dom som är gratis bara ligger i iPhonen. Inga pengar som dras i onödan, du binder inte upp dig till något.

  17. #827
    Gubbars avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    har en ipod.. började använda den nu ikväll. Så skulle ja fixa så ja kan ladda ner apps. Men behöver kreditkort, PAPPA ! men han ville inte riktigt det.. han skulle titta påt imorgon, är det någon här som har förlorat 1 krona mer än vad ni betalat för en app eller att apple har dragit pengar från ert kreditkort ?
    Du behöver inte ett kort. I listan där man väljer vilket kort du har kan man välja "utan kort" går lika bra

  18. #828
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    har en ipod.. började använda den nu ikväll. Så skulle ja fixa så ja kan ladda ner apps. Men behöver kreditkort, PAPPA ! men han ville inte riktigt det.. han skulle titta påt imorgon, är det någon här som har förlorat 1 krona mer än vad ni betalat för en app eller att apple har dragit pengar från ert kreditkort ?
    Du ska registrera via appstore och inte via itunes store.
    Där finns alternativ utan kreditkort.

  19. #829
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Men hur laddar man ner appar sen då? App store finns ju knappast så. Vart tankar man ner allt sen? Liksom FatBooth, TomTom och sånt?
    Och ifall ja tröttnar på att den är Jailbreakad hur gör jag då för att få den original?
    Du öppnar installous och söker på spelet sen laddar ner?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #830
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Har en Apple TV II som jag skulle vilja koppla upp mot en HP Media Vault, någon som vet hur man gör?
    Vart har du köpt din?

  21. #831
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Vart har du köpt din?
    Ingen aning faktiskt, var pappa som köpte.

  22. #832
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Beställde en iPod Nano igår på Black Friday. Silvrig 16gb blev det. Huvudsyftet med den kommer vara klocka. Nu behöver jag bara ett fodral/armband till den som är snyggt, inte för dyrt och ska vara tillgängligt att köpa i Sverige. Några tips?
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  23. #833

  24. #834

  25. #835
    Fick mig glatt en ny ibook av pappa i tisdags då han kom hem med 3 st ibooks och 2 ipaads:S Hans förestag är sponsrat av apple så vette fan hur mycket dom får men de är ju rena rama julafton för hono varje månad.

  26. #836
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Fick mig glatt en ny ibook av pappa i tisdags då han kom hem med 3 st ibooks och 2 ipaads:S Hans förestag är sponsrat av apple så vette fan hur mycket dom får men de är ju rena rama julafton för hono varje månad.
    Tror nog inte det var en iBook iallafall, med tanke på att dom slutade säljas runt 2006.

  27. #837
    Jo de var en ibook asså han får inte alltid de nyaste produkterna.. Dom ger de dom har i lager så kan få vad som helst från gammalt till nytt som inte kommit än. t ex han fick 5 st iphone 4 3 dagar innan den släpptes i Sverige jag sålde av min efter 10 min

  28. #838
    Kan man filma med en iphone 3g? Eller går det bara med en 3gs?

  29. #839
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av compact-power Visa inlägg
    Kan man filma med en iphone 3g? Eller går det bara med en 3gs?
    Du kan ju alltid använda Qik:
    http://www.aftonbladet.se/pryl/article6467329.ab

  30. #840
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Vart har du köpt din?
    Kan du fråga, har inte hittat något bra ställe i sverige

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in