Sidan 1 av 56 1231151 ... Sista
  1. #1
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228

    Apple - Mac, iPhone, iPod, iPad mm. Uppdaterat första inlägg..

    Tråden för allt som rör Apple.

    www.apple.com/se
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jailbreak till iPhone/iPod Touch:

    http://spiritjb.com/
    Funkar till iPhones, iPods och iPads med 3.1.2/3.1.3.


    http://blackra1n.com/
    Funkar vad jag vet i alla fall till iPhones och iPods med de lite äldre firmwire.


    http://limera1n.com/
    Funkar med iOS 4.1, 4.0.2 och 4.0. Åtminstone vad jag vet på 3Gs och 4. Funkar även på iPod Touch 4G och 3G. Funkar även på iPad.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mac:
    http://www.leoparddocks.com/index.php
    Byt tema på din Dock.

    http://www.yousoftware.com/tunes/
    Smart iTunestillägg som hamnar i Menubar där du kan göra nästan allt som du kan i iTunes.

    http://www.eidac.de/?cat=4
    Ändra manuellt hastigheten på fläktarna i Macen. Kan vara användbart om du har bärbar och sitter med den i knäet eller liknande.
    Senast redigerat av |Edvin| den 2010-11-08 klockan 09:32.

  2. #2
    Mycket fint förstainlägg. Perfekt!


    Jag skall eventuellt hålla ett tal om Apple i engelskan. Vad ska jag ha med, tycker ni?

  3. #3
    Skaparen lite info om han osv

    när den första apple produkten tillverkades osv;D

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Mycket fint förstainlägg. Perfekt!


    Jag skall eventuellt hålla ett tal om Apple i engelskan. Vad ska jag ha med, tycker ni?
    När det grundades.
    Vem grundade Företaget?
    Nämn några stora produkter
    Företagets utveckling.

    Nämn även att Steve Jobs har 1 dollar i årslön

  5. #5
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    1 dollar i årslön? Hur då? :S
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    1 dollar i årslön? Hur då? :S
    Företaget betalar allt annat.
    Dock är det ju bara för att det ska se bra ut. Han egna Jetplan, Yacht, beach house osv, går ju via Apple Inc.

    Apple hade ca 20 mrd i omsättning 2006
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  7. #7
    Vad kan man tänkas ta betalt för en ipod touch 32gb 2gen med sennheiser cx300-ll i bra skick förutom repor på baksidan (på ipoden självklart ;D)?

  8. #8
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Vad kan man tänkas ta betalt för en ipod touch 32gb 2gen med sennheiser cx300-ll i bra skick förutom repor på baksidan (på ipoden självklart ;D)?
    Vet inte vad hörlurarna kostar nya men du skulle väl säkert kunna få 2-2.5k. Det skulle i alla fall jag kunna tänka mig att ge. Mest beroende på hur bra lurarna är.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Vet inte vad hörlurarna kostar nya men du skulle väl säkert kunna få 2-2.5k. Det skulle i alla fall jag kunna tänka mig att ge. Mest beroende på hur bra lurarna är.
    Okej, hörlurarna kostade 500 nya i affär.

  10. #10
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Okej, hörlurarna kostade 500 nya i affär.
    Okej, kanske runt 2.3k eller nåt sånt tror jag att du kan få men du kan säkert sälja den dyrare om du har lite tur.

  11. #11
    Nu finns Half Life 2 till Mac!


    Btw: http://www.e24.se/business/internet-...ft_2082013.e24
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-05-27 klockan 13:55.

  12. #12
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Nu sitter jag här och funderar på om jag ska plugga in iPhonen och breaka med Spirit, då den verkar mest "seriös".

    Frågor.

    1. Hur tankar man ner appsen? Måste man ladda ner dom via datorn eller funkar det som appstore i iPhonen, att kommer det en "jailbreak appstore"?

    2. Hur fixar man nya teman och bakgrunds bilder? Bakom appsen alltså, finns det i inställningar? Måste jag ladda ner med datorn först?

    3. Kan jag fortfarande synka med iTunes utan att man får en ruta där det står "fy fy säger jobs, nu kommer din telefon börja brinna"? För jag vill ju kunna fixa filmer och musik till den

    4. Finns alla appsen som kostar i appstore, gratis när man jailbreakat den? Och även såna som inte Appel godkänt med (?)

    Dessa eviga frågor kommer hela tiden men va snela svara en gång till i alla fall.

    Och vad jag fattat så ska man bara "återställa" med iTunes ifall den börjar krångla? Har det hänt dig någon gång? Gick det att återställa? Jag har ju garantin kvar så jag vill ju att det ska gå.

  13. #13
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Mycket fint förstainlägg. Perfekt!


    Jag skall eventuellt hålla ett tal om Apple i engelskan. Vad ska jag ha med, tycker ni?
    http://www.e24.se/business/internet-...ft_2082013.e24

    Det skulle kanske vara något att ha med? Om du nu inte haft ditt tal ännu?
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Error Visa inlägg
    http://www.e24.se/business/internet-...ft_2082013.e24

    Det skulle kanske vara något att ha med? Om du nu inte haft ditt tal ännu?
    Tack för den länken. Nej, har inte hållt talet än, har knappt börjat.

  15. #15

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Nu sitter jag här och funderar på om jag ska plugga in iPhonen och breaka med Spirit, då den verkar mest "seriös".

    Frågor.

    1. Hur tankar man ner appsen? Måste man ladda ner dom via datorn eller funkar det som appstore i iPhonen, att kommer det en "jailbreak appstore"?

    2. Hur fixar man nya teman och bakgrunds bilder? Bakom appsen alltså, finns det i inställningar? Måste jag ladda ner med datorn först?

    3. Kan jag fortfarande synka med iTunes utan att man får en ruta där det står "fy fy säger jobs, nu kommer din telefon börja brinna"? För jag vill ju kunna fixa filmer och musik till den

    4. Finns alla appsen som kostar i appstore, gratis när man jailbreakat den? Och även såna som inte Appel godkänt med (?)

    Dessa eviga frågor kommer hela tiden men va snela svara en gång till i alla fall.

    Och vad jag fattat så ska man bara "återställa" med iTunes ifall den börjar krångla? Har det hänt dig någon gång? Gick det att återställa? Jag har ju garantin kvar så jag vill ju att det ska gå.
    1. Appsen tankar du via en "jailbreak appstore" som du kallar det som medföljer med programmet du väljer att JBa med.
    2. Inte så insatt men vad jag vet ska du få en liten sak du tankar i "JB appstoren" som sedan du kan tanka teman till och så går du in i den och väljer ditt tema du tankat. LÅter kanske fumligt men aah, snabbt och halv pålitligt besvarat ;P
    3. Det ska gå sålänge du inte väljer återställ/uppdatera din iPhone.
    4. Många finns, alla finns inte och alla olika "JB appstores" har olika bra utbud vad jag vet

  16. #16
    Nu finns även nya MoppeNet på iPhone, http://www.moppenet.nu/threads/threa...=1968#post1968
    Daniel Öbrink

  17. #17
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Nu finns även nya MoppeNet på iPhone, http://www.moppenet.nu/threads/threa...=1968#post1968
    Gick ju inte att svara på ett ämne utan att behöva betala ju? :S

  18. #18
    Verkar värdelöst det där med MoppeNet i iPhonen. Det är ju mycket bättre att surfa in via Safari istället.

  19. #19
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Ty ty, hoppas Spirit har många apps.

    Men en fråga återstår, har någon haft ett ända problem med Spirit? Så att du måste ha återställt din iPhone? Jag har ju garanti och försäkring på den, dock om glaset skulle spricka så återställer jag den och sedan lämnar in den. Så därför är jag lite små fundersam med JB.

  20. #20

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Ty ty, hoppas Spirit har många apps.

    Men en fråga återstår, har någon haft ett ända problem med Spirit? Så att du måste ha återställt din iPhone? Jag har ju garanti och försäkring på den, dock om glaset skulle spricka så återställer jag den och sedan lämnar in den. Så därför är jag lite små fundersam med JB.
    Jag körde blackrain när jag JBa, fick lite problem för man skulle inte stänga av luren . Jag förstog inte det o gjorde det endå, så då går den inte starta om den inte är inkopplad i datorn igen med blackrain aktiverat. Så jag bara återställde i itunes, inga problem alls. Så det ska inte vara något problem och om det skulle va det trotts allt är en återställning väldigt simpel och effektiv

  21. #21
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Anton_vbg Visa inlägg
    Jag körde blackrain när jag JBa, fick lite problem för man skulle inte stänga av luren . Jag förstog inte det o gjorde det endå, så då går den inte starta om den inte är inkopplad i datorn igen med blackrain aktiverat. Så jag bara återställde i itunes, inga problem alls. Så det ska inte vara något problem och om det skulle va det trotts allt är en återställning väldigt simpel och effektiv
    Låter ju bra att det gick. Min har dött helt random en gång och då var man tvungen att hålla in väckning+home buttom för att den skulle starta, det va skumt. Så jag är lite rädd efter JB:at att den kanske nån dag inte skulle starta och inte få igång den alls. För då kan man ju inte lämna in den och försäkringen inte täcker. Så därför är jag så jäkla skeptisk.

  22. #22

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Låter ju bra att det gick. Min har dött helt random en gång och då var man tvungen att hålla in väckning+home buttom för att den skulle starta, det va skumt. Så jag är lite rädd efter JB:at att den kanske nån dag inte skulle starta och inte få igång den alls. För då kan man ju inte lämna in den och försäkringen inte täcker. Så därför är jag så jäkla skeptisk.
    Min dog ju och som sagt inte startade alls. DÅ funkade återställning helt perfekt I min mening är det väldigt låg risk att det händer något med din lur Välj ett program en polare använt eller någon på MNF så ska det gå skit fint!: )

  23. #23

  24. #24

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av aeroxx_94 Visa inlägg
    Bara min iphone som fryser ibland?
    iPhones har en tendens att frysa / få lagg spikes när det bliv varma alternativt väldigt kalla , händer alla eller nästintill alla Är ju som en handdator och kylning till det optimala finns det inte plats för i dess design Tänkte köpa vit skal för ljust den anledningen (svart på sommarn kan bli jobbigt), men fanns inte i laget så fick bli svart endå

  25. #25
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Anton_vbg Visa inlägg
    Min dog ju och som sagt inte startade alls. DÅ funkade återställning helt perfekt I min mening är det väldigt låg risk att det händer något med din lur Välj ett program en polare använt eller någon på MNF så ska det gå skit fint!: )
    Men om den är död, ser iTunes den ändå? Det är jag orolig för men jag ska nog JB:a den. Kör med Spirit som sagt, kommer med svar hur det gick. Fick även nyttiga tips ifrån omiphone.se om vad man ska göra i fall telefonen är sten död. Nu ska den JB:as

  26. #26

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Men om den är död, ser iTunes den ändå? Det är jag orolig för men jag ska nog JB:a den. Kör med Spirit som sagt, kommer med svar hur det gick. Fick även nyttiga tips ifrån omiphone.se om vad man ska göra i fall telefonen är sten död. Nu ska den JB:as
    När den pluggas i datorn (avstängd/död) så kommer den börja lysa ifall bara datorn hittar enheten så hittar datorn den så ska itunes hitta den utan problem.

  27. #27
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Anton_vbg Visa inlägg
    När den pluggas i datorn (avstängd/död) så kommer den börja lysa ifall bara datorn hittar enheten så hittar datorn den så ska itunes hitta den utan problem.
    Ok, vad bra då.

    Nu är den JB:ad! Fy vad gött det är, borde gjort detta tidigare.

  28. #28

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Ok, vad bra då.

    Nu är den JB:ad! Fy vad gött det är, borde gjort detta tidigare.
    Ja det är riktigt värt det ska göra det snart igen, inte orkat göra om det haha

  29. #29
    Bobzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vålberg
    Inlägg
    33
    Lägg till "Http://cydia.hackulo.us" i Sources listan i cydia , och ladda sedan ner Installous så kan du "köpa" allt ifrån appstore
    Karlstad Raceway Team

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Bobz Visa inlägg
    Lägg till "Http://cydia.hackulo.us" i Sources listan i cydia , och ladda sedan ner Installous så kan du "köpa" allt ifrån appstore
    Är det inte Installous som är sådär galeeet segt?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in