1. #1

    Renovera Tomos Deluxe

    Hej!
    Jag är ny på forumet, har planer på att renovera en Tomos Deluxe -62, ngn som har erfarenhet av det? Är det värt lägga pengar och energi på?

  2. #2
    jag själv tycker inte det är värt det . Men det är ju upp till dig själv om du vill spendera energi och pengar på det . Köp en nyare moped

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Det är nog mera frågan om att ha en moppe som är lite udda, inte att skaffa sig en brukis...

    Passar inte måånga puch-delar på Tomos?

  4. #4
    Dom flesta veteran moppar är absolut värda att renovera, en ovanlig modell kan vara värd 20000 kr och uppåt.
    En riktig original renovering är det som gäller på en så gammal.

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Detta är ju frågan om att bevara ett lulturarv - och mycket mycket långt ifrån plastbitar och "ska jag sätta neon på moppen" och "vilket rör passar.."...
    Har en komplett -53:a hemma på renovering plus en del nyare moppar.
    (Fd granne hade en nyskicksrenoverad Puch som lär ha sålts för 26 000. Men då var det bättre än nyskick som gällde, inte en prick nånstans.)

    Vill han renovera - gör det. SÅ svårt är det inte om man tänker efter innan man gör något..

  6. #6
    Men om vi snackar om seriös original renovering måste han ju lämna in rostiga delar på omkromning! I slutändan brukar man inte tjäna på att göra en riktigt seriös originalrenovering!

  7. #7
    Normalt sett görs få seriösa renoveringar för att tjäna på det, man gör den för att man gillar fordonet och vill ha det i nyskick. Så det är mer en fråga om hur mycket pengar man är beredd att bränna för att få den i skicket man önskar, man kommer inte få tillbaka pengarna eller arbetstiden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in