1. #1

    Hjälp med komplettering setup Peugeot AC MHR

    Hej. Håller just nu på att bygga upp min gamla Trekker igen, det blir något vassare än förra gången för dryga 10 år sedan och några tusen mil.

    Behöver hjälp att komplettera denna setup så smart som möjligt för att få ut så mycket effekt som möjligt. Kanske har valt några delar helfel, ni får gärna rätta mig.
    OBS! Är endast intresserad i diskussion kring motorn, ingen styling m.m. Det kommer ombyggnader när motorn är inställd och klar.

    Det jag har svårt att bestämma är:
    • Storlek samt modell på förgasare. (Var inne på någon stage6 black, därav det installerade insuget) Hur löser man choken, nu sitter det original elchoke.
    • Oljeblandningen har jag läst mig till ca 3%. Det blandar väl inte den mekaniska oljepumpen? Blanda direkt i tanken är ju enkelt men om jag ska koppla bort den blir det ju läckage ur vevhuset?
    • Avgasrör. TopPerformance Nardo, Doppler RR7, Yasuni R....eller något annat?
    • Vad har jag missat, eller behöver ändra på för att få ut så mycket effekt det går ur AC motorn.

    (x) = Installerat och klart.
    ( ) = Det jag tänkt beställa.

    (x) Malossi MHR Replica 70cc
    ( ) Malossi Multivar
    (x) Stage6 HPC vev med Stage6 Athena Lager
    (x) Stage6 Primärdrev 13/41 (3.15)
    ( ) Stage6 Koppling MKII 107mm
    ( ) Stage6 Kopplingsskål (R/T) 460g
    ( ) Stage6 ProDrive drivrem
    (x) Stage6 Insugsset
    ( ) MVT Tändning Premium (Är denna nödvändig, har en fungerande originaltändning med Malossi CDI?)
    (x) Nya lager/packboxar i hela motorn
    ( ) Förgasare?
    ( ) Luftfilter?
    ( ) Avgasrör?
    ( ) Övrigt?

    //daggen

  2. #2
    din motor skulle må bra av en 24mm förgasare.
    stor förgasare är fint

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in