Eksportere/importere Norsjö Shopper

Hej svenskar!

Jeg har lyst til å importere en gammel Norsjö Shopper til Norge, for å kjøre den på veiene. Derfor må jeg registrere, forsikre og ha skilter på Shopperen når jeg har fått den hit til Norge. Og for å importere og registrere, trenger jeg svensk vognkort.
    Har sett mange bilder av Norsjö Shopper, men har aldri sett registreringsskilter på dem. Så, er det mulig å registrere disse i Sverige? Kan dere kjøre dem på veiene uten å registrere? Og finnes det vognkort til disse?
    Dersom dere vet om andre utfordringer ved å importere Shopper fra Sverige til Norge, så setter jeg stor pris på om dere sier i fra =)

På forhånd tack så mycket, håper dere förstår norska!
    - Erlend

Trur det er vansklig å få tak i noe form for dokumentasjon men har du sjekket med vegvesen om det er mullig å få til å typgodkjenne mopeden som enkelttilfelle? Husk at det er kun 1hk på mopeden st dig Sverige og at mask hastighet var 30 km/h det er i tillägg saxonette motor på disse (vis jeg husker riktig) og Ikke den vanlige sachs som Tempo brukte. Hører gjerne fra deg med erfaringer da jeg har lurt påmdet samme bare med en Crescent, Monark, MCB flakmoped, da det kunne være et par kroner å spare. ps. Det ligger en Shopper på Finn.no men om den har skilt vet jeg ikke, og det er et reparasjonsobj.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in