1. #1

    Hur man lackerar med färgspruta?

    Hallå!

    Har hittat en sida som säljer lack i påsar men har noll koll på hur man ska göra?

    http://www.hotrodswede.se/ är hemsidan. Ett flytande Candykoncentrat som blandas med klarlack. (max 20% koncentrat)

    Vart får man tag i klarlack?

    Hjälp uppskattas som fan!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Hallå!

    Har hittat en sida som säljer lack i påsar men har noll koll på hur man ska göra?

    http://www.hotrodswede.se/ är hemsidan. Ett flytande Candykoncentrat som blandas med klarlack. (max 20% koncentrat)

    Vart får man tag i klarlack?

    Hjälp uppskattas som fan!
    www.umeabilfarg.se samt www.bilfarg.se

  3. #3
    guldvärt! tack

    Så man blandar härdare med klarlack och klarlacken senare blandas med candy lacken?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    guldvärt! tack

    Så man blandar härdare med klarlack och klarlacken senare blandas med candy lacken?
    När du köper klarlacken får du anvisningar exakt hur du ska blanda. Sedan är det upp till dig att tillsätta lämplig % koncentrat.
    /Det finns anvisningar i PDF format om blandförhållanden på klarlack på bilfarg.se

    Mvh

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    När du köper klarlacken får du anvisningar exakt hur du ska blanda. Sedan är det upp till dig att tillsätta lämplig % koncentrat.
    /Det finns anvisningar i PDF format om blandförhållanden på klarlack på bilfarg.se

    Mvh
    Tack <3

  6. #6
    (såg att det var någon på ett lack forum som skrev att det som var i påsar var ``Torrpärlor´´)

    så om det är något som är ``riktigt´´ så är det nog det flytande koncentratet ...

    Men frågade killen som sålde lacken en gång , och då frågade jag om det var torrpärlor - då sa han att det var candy som han köpte från det o det ...har för mig att det var här han köpte det .
    www.paintwithpearl.com

    Skumt bara att det inte finns någon annan som säljer lika billigt som han .. . så undrar nästan vad det är .

    Men tror att det blir bättre än vanlig lack i alla fall.
    Och ska man köpa något där så är det nog deras flytande

    Man brukar blanda 0.1 dl Härdare på 1 dl klarlack om jag inte mins fel , och sen så är det bara räkna .. (0.1 dl på 1 dl) (0.5 L på 1L)

    Vad ska du lacka ?
    Senast redigerat av Hoffen den 2010-07-29 klockan 21:00.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    (såg att det var någon på ett lack forum som skrev att det som var i påsar var ``Torrpärlor´´)

    så om det är något som är ``riktigt´´ så är det nog det flytande koncentratet ...

    Men frågade killen som sålde lacken en gång , och då frågade jag om det var torrpärlor - då sa han att det var candy som han köpte från det o det ...har för mig att det var här han köpte det .
    www.paintwithpearl.com

    Skumt bara att det inte finns någon annan som säljer lika billigt som han .. . så undrar nästan vad det är .

    Men tror att det blir bättre än vanlig lack i alla fall.
    Och ska man köpa något där så är det nog deras flytande

    Man brukar blanda 0.1 dl Härdare på 1 dl klarlack om jag inte mins fel , och sen så är det bara räkna .. (0.1 dl på 1 dl) (0.5 L på 1L)

    Vad ska du lacka ?
    Ang Blandningförhållandet är det olika för olika fabrikat mm.

    Ex: Skikkens system: 100:50:10

    http://www.ancr-produktinfo.se/cr/5....oclear_SWE.pdf

  8. #8
    Hehe okej!

    Jag ska lackera chassit på moppen.

  9. #9

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Blanda i färgen, på med kompressorn, koppla in sprutan, spraya X antal lager ca. 10cm ifrån kåpan/de du ska lacka
    Ride fast, or be last!

  10. #10
    Själva lacken som är problemet. Har tänkt att köpa Våt candy lack. Och det ska blandas med max 20% klarlack. Klarlacken ska blandas med härdare.

    Något jag glömt?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Själva lacken som är problemet. Har tänkt att köpa Våt candy lack. Och det ska blandas med max 20% klarlack. Klarlacken ska blandas med härdare.

    Något jag glömt?
    Köp lack först innan du håller på med förhållanden? Rätt många skall ha förtunning också....

  12. #12

  13. #13
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Jag har lackat ganska mycket med våt candy från hotrodswede så jag chansar inte bara som vissa andra tidigare i tråden.

    Först ska du lacka någon bas som kommer att syns igenom candyn, silver metallic är ett säkert kort på dom flesta candylacker, men ju ljusare bas man har desto svårare är det att lyckas med lacken. Om du ska lacka rött kan du anvnda rosa bas, blått på turkos, grönt på gult osv. Metallicbas är att föredra, jag har också lackat med microflakes under candyn och det blev jävligt porrigt!

    När du ska lacka candyn så rekommenderar jag att du har en provbit där du ser hur täckande candyn blir, med "diablo red candy" räckte det med 10 droppar till ett helt kåpset med rosa bas, med "cobolt blue candy" behövde jag 1/3 av flaskan till ett kåpset med silver bas så det är viktigt att prova sig fram! Med lämplig blandning så ska det vara lagom täckande efter 2-5 varv, ju färre varv detso säkrare man är med sprutan.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in