Ämne: hjälp med slider
-
2010-07-29, 18:26 #1
- Reg.datum
- Jun 2010
hjälp med slider
tjaa, behöver hjälp med att få min slider att gå bra.
min setup jag kör med är stage6 50cc, arreche 19mm, technigasrör, sportfilter, 3.75 vikter, gula kopplingsfjädrar från zx, avstrypt osv.
men nu till det jobbiga att jag får den inte att gå bra när den är varm. kan tilläggas att den går dåligare på dom lägre varven.
när den är kall så går den hur bra som helst, grymt acc och bra toppfart, men den varvar inte ur riktigt låter det som.
men när den är varm efter att ha kört en bit så accar den helt sjukt dåligt och det tar en jävla tid att få den att komma upp i varv. ingen ork alls.
jag har bestyckat om förgasaren massa, med 100 så går den knappt alls, och nu kör jag på 85 och då blir stiftet brunt från 1/3 registret och uppåt. men på tomgågn så blir stiftet helt sotigt, har 15, 20, 25 i lågfartsmunstycken, och 15 är det lägsta och det är i nu, men ändå svart stift.
clipset på nålen står nu högst upp på nålen, men ingen märkbar skillnad om man flyttar på den.
samma sak med luftskruven/blandskruven?, har provat massa olika, från längst in till längst ut men ingen större effektskillnad.
vad kan felet vara? enligt mig verkar det vara förgasaren men ni får rätta mig och komma med tips om vad det kan vara och hur det ska åtgärdas!
-
2010-07-29, 18:54 #2
Eftersom den går sämre när den blir varm ska den har mindre bensin. Alltså ner i munstycke, Kolla guider och leta efter en förgasarinställningsguide. Där kan du kolla
-
2010-07-29, 18:59 #3
- Reg.datum
- Jun 2010
-
2010-07-29, 19:12 #4