1. #1

    Köpa NY Klass 2 scooter?

    Så är våren på väg igen och förra årets planer på scooterköp blev inget med så gör ett nytt försök och skulle uppskatta lite konkreta tips och förslag utifrån mina önskemål som jag för enkelhetens skull listar nedan så är det lätt att kolla och svara.

    Vill ha en scootermodell endast
    Endast klass 2 (tänker inte köra olagligt utan kort)
    Ny med garanti
    12" hjul eller större
    2 eller 4 takt spelar ingen roll
    Fabrikat mindre viktigt prisvärd viktigare än coolhetsfaktor
    Driftsäker med minsta möjliga mek/service behov
    Kommer inte att trimmas
    Måste kunna montera packbox bakom sadeln


    Så vad ska jag ha den till?
    Jo som pendelfordon mellan hemma och busstationen ca 10km enkel väg och den kommer att stå ensam och obevakad när jag är på jobbet eller bortrest på annat sätt så därför vill jag ha något som är billigt men prisvärt/funktionellt och inte så stöldbegärligt.
    Kan inte märkena idag så därför behöver jag tips på lämpliga fabrikat och modeller som stämmer med mina önskemål i listan och var dessa kan köpas helst i Uppsala området.

    Tack på förhand

  2. #2
    Uppdatering av frågan, har hittat en lokal butik som säljer ett för mig okänt märke men som av vad jag kan läsa mitg till är stora och det en modell jag fastnat för som heter Viarelli S3 Klass2 för 11 papp, känns OK och bra med en fysisk butik om något krånglar.

    Så vad säger expertisen på forumet om denna som pendelmoppe?

  3. #3
    Man ska inte ha bråttom när man gör affärer så nu har jag kommit till att beställa en pendelmoppe och lokala butiken hade kampanj på Baotian Comfort kl2 och det är vad jag tänkt slå till på, har läst massa trådar om "Kina moppar" och det pendlar från outslitliga krigare till värsta skrotet som rasar första turen så sanningen ligger väl någonstans i mitten som vanligt.

    Det skrivs mycket om att "dra den rosa kabeln" men vad innebär det jag är ingen mekaniker utan kan bara det nödvändigaste och när jag mekar är det oftast med 2Takts båtmotorer så dessa 4Takts kineser har jag noll koll på så förklara gärna med lekmannatermer ;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in