Ämne: Nykomling

  1. #1

    Nykomling

    Hallå där!
    Helt ny på detta forum... Eftersom jag sålt mina motorcyklar; Kawasaki GPZ 900 R och Ducati Pantah 600, så har jag ägnat mina krafter enbart år forumet Fiskesnack.com. Sporthoj är liksom passé numera... Men i och med att hustrun inte tyckte att en snart 70-årig gentleman ska ägna sig åt sporthojar så har det vid sidan av fisket blivit moped i stället... Och så hittade jag i jakten på ett kopplingsschema detta forum. Behöver nu alla hjälp jag kan få för att förvandla det allt för dyra moppevrak jag inhandlade på tradera till en Suzuki K50 N...
    Ibland är man dummare än tillåtet, men en 50-milaresa i enkel riktning gör möjligen att man inte helt har kontakt med omdömet... Åka hem tomhänt då känns väl sådär ock skiten startade och snurrade och växlarna smög i som en varm kniv i smör och lite rost och taskiga elkopplingar går väl alltid att fixa... Det stod ju trots allt bruksskick och lite småfix... Jo pyttsan, moppen gick bra, men med en oljeplugg som gick att dra ut för hand så är det knappast bruksskick! Och med en kabelstam som förlorat all kontakt med verkligheten, med taskiga blinkers, som inte fungerade, med en rostig ram med det mesta i undermåligt skick, så vill jag nog snarare säga att alt var ett enda stort fix!
    Nu är jag pensionär och behöver något att skruva på. Men jag kan nog säga att den färdiga moppen kommer att hamna i en prisklass som jag över huvud taget inte skulle fundera över...
    Hoppas kunna hitta en hel del matnyttig information här och kanske kan mina vedermödor ge lite vägledning för den som är lika korkad som jag. Hatar nämligen tanken att jag själv är den sista idioten, nog måste det väl finnas någon mer!??
    Ha dä och God Jul!
    Metusalem

  2. #2
    Kan rekomendera Twostrokerider.se istället för detta forum tyvärr verkar ha dött totalt !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in