1. #1

    Dt 50mx ska bli orginal!

    Hej! Har kollat på alla tänkbara sidor efter original saker till dtn. Har funnit allt förutom en passande original förgasare (12mm) och undrar nu om någon här kan tänka sig att sälja en till mig, eller om ni vet något ställe som har.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Okej! Jobbigt med allt letande!;/

    Vilka kopior finns det som duger då?

    Dom på twostroke passar väl ej?

  3. #3
    Nej, originalförgasaren är en 12mm Teikei. Insuget är dock pluggat till 10mm.

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av TordM Visa inlägg
    Pröva höja nålen,det ger 1,35% mer i hkr på en 30 dt50mx?. T.e.x dt50x/r munstycke blir 76,3135 större än 76,3 och då är man nästan nere i naniter miljondelar
    Du måtte skoja??
    Snackar om tiotusendelar när det gäller effekten? (1.35%) En halv grads ändring i yttertemperaturen gör mycket större skillnad.

    (Fö, jag VET att DT inte fanns på 60-talet. Mitt exempel villa bara visa att det inte alltid finns en solklar korrelation mellan "större förgasare = högre effekt"..)

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av TordM Visa inlägg
    Dt50x/r gör 45km/h och drar 017liter/milen,uppmätt från punkt a-b med full tank på kuperad väg på lite mer än en mil lång strecka i 45km/h mätar hastighet med 3% felvisning på mätaren vid 6.750rpm på 6:an utan medvind och jag väger 115kg i vikt och 124kg med utrustning och dt50x/r 112kg körklar vägd på elektronisk truckvåg och kör 2-taktare.på 6:an gör vevaxeln ett varv när bakhjulet nästan gör 2varv=överväxel. Fanns det inte ett 5-växel kit till dt50mx i lelles moped katalog till dt50mx en gång i tiden?
    Ser du verkligen inte det fullständigt orimliga i dina siffror?

    Edit: 6000rpm = 100 motorvarv per sekund som enlig dig ger 200 hjulvarv per sekund.
    Ett bakhjul är ca 1.8m i omkrets -> 200 hjulvarv per sekund = 200X1.8m -> 360meter per sekund..

    Då 28m/sek = 100Kmh ger 360m/sek en beräknad hastighet av 1300km per timme!

    Ingen dålig moppe... eller är det kanske fel på dina siffror eller påståenden?

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av TordM Visa inlägg
    Jag kör ju vätskekylt med lättmetall cylinder som har nickasil lopp och som varvar 7.600rpm vid 54km/h som mest,brummar som en geting i trafiken
    Tvivlar ändå starkt på att moppen gör 1300 km/h
    T o m med lättmetallcylinder och 18" hjul......

    Antingen är du gediget okunnig på moped (och på matte) eller så är du ett troll..

    ->Detta är mitt sista inlägg i tåden.

  7. #7
    Jag har 1 original förgasare som bara behöver bytas packningar på

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in