Trådad visning
-
2015-03-07, 12:15 #1
- Reg.datum
- Jun 2010
Problem med slö Speedfight
Har meckat med den här modellen ett bra tag men den här är en riktig luring.
Köpte moppen billigt på blocket eftersom den inte startade. (Speedfight 2 AC -02)
Fick igång den efter diverse småfix. Gick dock lite risigt och rök en del. Så jag har gjort följande:
Skruvat ner förgasaren i smådelar och rengjort allt.
Haft av insuget och kollat över allt samt bytt reeds till polini.
Även haft av toppen och kollat loppet det såg bra ut där. Även testat kompen och det ligger på samma som min andra Speedight (har 2)
Bytt luftfilter.
Bytt tändstift.
Haft av variatorn och rengjort den samt monterat bort v-ringen (samt alla andra strypningar)
Monterat lite större munstycke pga av avstrypningen.
Provat med olika vikter, 7 & 7,5 & 8.
Haft av kopplingen och rengjort allt där och piffat till ytan i kopplingsklockan.
Remmen är bytt (original)
Bränsletanken tömde jag och slog på ny bensin eftersom förra ägaren blandade själv.
Samt kör med Castrol TTS.
Ändå så är den extremt slö. Perfekt tomgång och låter bra när man rusar motorn.
Drar normalt precis när man ska iväg till kopplingen greppar men när den ska accelerera upp så orkar den inte mer än runt 20-25km med full gas samt att den har en tendens till att ryka väldigt mycket, mer åt det blå hållet (vilket indikerar för mycket olja men förstår inte hur det kan gå till då jag kollat igenom allt)
Så jag är extremt tacksam för tips och förslag som jag kan få på detta problemet och om ni kanske har råkat ut för något liknande.
Ska även tillägga att jag har provat med olika storlekar på munstycket.