1. #1

    Tändning / Förgasare

    Tja!

    Har en Aerox 05 med följande setup

    Mallossi Sport 70cc
    Yasuni Z
    Multivar
    Fly Clutch
    15 % Tryck
    Röda Kopplingsfjädrar
    4.5 grams vikter
    21 mm Dellorto Fögge
    Hebo insug
    Öppet filter

    Men det är så att ända sen den en gång värmenöp då kylningen sluta funka har den inte gått nå bra, den går bra genom hela registret just förutom full gas , där finns det inget mer å ge än halvgas.
    Jag har också varvräknare på moppen och när man gasar från typ halv till hel så går den inte upp i varv äns, och låter annorlunda typ slö . har testat två olika förgasare med massa olika munstycken, jag har blackbox på moppen som väldigt sällan används , finns bara där i princip men kan den ha gjort nått med tändning eventuellt? För jag tycker det är väldigt konstigt !


    Tacksam för Svar Mvh Elias
    YAMAHA FTW

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    kan ju vara så att remmen slirar när du gasar fullt. 15% tryckfjäder är ju rätt mjukt för 70cc

    Okej ska testa lite hårdare då 22 eller 30 % kanske?
    Nån som vet hur hård mallossis röda är?
    YAMAHA FTW

  4. #4

  5. #5
    nej det har inget med tryckfjädern att göra, om du ger full gas och inte "ger mer" så har de antingen gått fel med tändningen, och då får du ta bort blackbox o kryssnil och ställa om den så den går fint igen eller så är de annars för litet munstycke som e orsaken,

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    nej det har inget med tryckfjädern att göra, om du ger full gas och inte "ger mer" så har de antingen gått fel med tändningen, och då får du ta bort blackbox o kryssnil och ställa om den så den går fint igen eller så är de annars för litet munstycke som e orsaken,

    Okej, men tror du bara tändningen är felinställd eller har gått sönder, för jag menar det är ju konstigt om den ändrar på sig själv? och om man köper en helt ny tändning måste den då ställas in eller är körbar på en gång? samt hur ställer man in den? kan man göra de själv eller måste den lämnas in?
    YAMAHA FTW

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in