Renovera veteranmoppe.

Hej!

Jag har en veteranmoppe som jag hade när jag var yngre. Det är en Monark tror modellen kallades Stockholmare och den har en 2 växlad saschsmotor.
    Mopeden har stått utomhus i flera år (mer än 5 år men mindre än 10) visserligen något skyddad men den är i uselt skick.
    När jag slutade använda den så funkade den inte men minns inte vad felet var.
    Den är hyfsat komplett men saknar stötdämpare och hastighetsmätare vad jag vet.

Min fråga är om någon här har erfarenhet av att totalrenovera en liknande veteranmoppe?

Finns det någon som skulle kunna göra en uppskattning på va en totalrenovering av moppen skulle kosta.
    Det jag kan göra själv är att fixa med lackering av ramen och all plåt men resten skulle jag nog behöva låta en verkstad göra.
    Förstår att det är svårt att ge ett exakt svar men en uppskattning räcker och utgå från att skicket är dåligt.

Vet någon en bra verkstad i Stockholm som skulle kunna göra ett sånt jobb?

Tacksam för alla svar!

Reg.datum
    May 2010
    Kunskap om renovering av 2-vxl Sachs är inga problem, den finns det gott om (fast troligen mer på en annan sajt..(och jag har inte tid))
    Sen är det ju mest kul jobb kvar, Wirar ev renov av ekerhjul etc.

Priset? Kan bli vadsomhelst beroende på var man hittar och vad ska göras med moppen..
    På verkstad? Knappast billigt..

Stuvsta moped, söder om söder. Kanon att ha och göra med, och det som dom inte kan lösa är väl typ världsfred, cancer och liknande. Dessutom ligger just äldre mopeder dom två herrarna varmt om hjärtat.
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in