1. #1

    moppe Hallå! Behöver hjälp! Lite frågor om min Cykelmoped som har en caio motor på sig!

    Hallå alla! Jag har en cykelmoped som heter Tiffany som har en Ciao motor på sig. Nu är min fråga: Den går på tvåtaktsbensin och den taktar väldigt mycket så jag får inte upp farten som den ska och jag har fått tips om att man ska byta ut munstycket till den, för att den inte får tillräckligt med bensin, vad ska man då ha för storlek på den då?? har läst att original är 38-39 stämmer det? hoppas ni kan hjälpa mig här! Mvh Schnibben

  2. #2

    Exclamation Va fan hjälp mig!

    Citat Ursprungligen postat av schnibben Visa inlägg
    Hallå alla! Jag har en cykelmoped som heter Tiffany som har en Ciao motor på sig. Nu är min fråga: Den går på tvåtaktsbensin och den taktar väldigt mycket så jag får inte upp farten som den ska och jag har fått tips om att man ska byta ut munstycket till den, för att den inte får tillräckligt med bensin, vad ska man då ha för storlek på den då?? har läst att original är 38-39 stämmer det? hoppas ni kan hjälpa mig här! Mvh Schnibben
    varför kollar folk in och inte hjälper mig?

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av schnibben Visa inlägg
    varför kollar folk in och inte hjälper mig?
    Ofta för att frågan är för luddigt ställd eller för att det är någon som redan (tror sig) "veta allt" som vil ha hjälp.
    Ofta får man inte ens ett fabrikat att tänka på eller om det är gjorts någonting av något slag med motorn.
    Hur en 2-t går är beroende på hur man matchat soppatillförseln med hjälp av nål och huvudmunstycke.
    Rätt blandning är när nål/munstycke är så att den precis inte fyrtaktar på maxgas och jämn mark.
    Huvudmunstycket bestämmer blandningen på 75-100% gas och nålens inställning påverkar mest vid 25-75% gaspådrag.
    Vilket munstycke DU ska ha vet ingen.
    Trimmad? ja/nej? Man brukar utgå från originalstorlek till en början..

    VIKTIGT!: Innan man börjar mickla med förgasare munstycke nål etc ska man VETA att oljeinblandningen är korrekt, att förgasare/luftfilter är rengjorda och att bensinflödet från tanken är OK att det inte kommer tjuvluft etc
    Tändning ska också stå rätt, tändstiftet ska vara OK och har rätt elektrodavstånd...

  4. #4

    Arrow

    Citat Ursprungligen postat av 1200cc Visa inlägg
    Ofta för att frågan är för luddigt ställd eller för att det är någon som redan (tror sig) "veta allt" som vil ha hjälp.
    Ofta får man inte ens ett fabrikat att tänka på eller om det är gjorts någonting av något slag med motorn.
    Hur en 2-t går är beroende på hur man matchat soppatillförseln med hjälp av nål och huvudmunstycke.
    Rätt blandning är när nål/munstycke är så att den precis inte fyrtaktar på maxgas och jämn mark.
    Huvudmunstycket bestämmer blandningen på 75-100% gas och nålens inställning påverkar mest vid 25-75% gaspådrag.
    Vilket munstycke DU ska ha vet ingen.
    Trimmad? ja/nej? Man brukar utgå från originalstorlek till en början..

    VIKTIGT!: Innan man börjar mickla med förgasare munstycke nål etc ska man VETA att oljeinblandningen är korrekt, att förgasare/luftfilter är rengjorda och att bensinflödet från tanken är OK att det inte kommer tjuvluft etc
    Tändning ska också stå rätt, tändstiftet ska vara OK och har rätt elektrodavstånd...
    Hallå! Den är inte trimmad. Oljeinblandningen är korrekt och förgasare/luftfilter är rengjorda och tändstiftet är nytt och bra. Men hur vet jag om det kommer in Tjuvluft i bensinflödet?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in