Jag har ju sen om sider fått min speedfighter 2 (LC) att starta när den är kall och den går faktiskt riktigt bra förutom att den går lite ryckigt ju kring 40.
När jag tankade nu i veckan blev jag överraskad över hur mycket bensin den hade sörplat i sig på mina relativt få kilometer så jag beslöt mig för att göra några tests.

Test 1
Jag fyllde tanken körde ett antal mil och fyllde den inge, döm om min förvåning när jag räknade ut att den dragit 0,82
Jag fick en känsla av att det handlade om att den bromsar sig själv runt 45kmt, i och med ryckningarna vid den hastigheten.

Test 2
Jag tog bort "restrictor platen" i variatorn vilket höjde hastigheten till ca 65kmt men sänkte bensinförbrukningen till 0,65.

Test 3
Har gjort en del justeringar på luftskruven vilket gjorde att nästa 8 mil kördes på 0,55

Jag upplever både 0,82 - 0,65 och 0,55 som på tok för mycket för en så liten motor, den drar ju betydligt mera än min 500ccm scooter och min Suzuki 1800, det låter ju helt knas. Jag köpte den här hojen för att slippa starta bilen varje morgon för en 7km körning till jobbet men nu visasr det sig att det är billigare att ta bilen Förvirrad

Har ni någon input och erfarenheter på detta område, jag har sökt på forumet men inte hittat något konkret.
Jag får för mig att motorn går ganska kallt, trots att jag bytt och kontrollerat themostaten så blir den bara ljummen, mätaren visar en pinne, vad det nu betyder, får för mig att detta skulle kunna påverka chokens funktion.

Fakta:
Motorn är totalt genomgång med nya lager och allt
Munstycke är original och förgasaren rengjort
Reedventil ny
Tempgivare bytt och testat
Original hela vägen, vad jag vet.
Chooken bytt två ggr
Kompression 11,5KG