1. #1

    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Örnskölsvik
    Inlägg
    1

    Ape 50 frågor

    Pga hälsoskäl kan jag inte få körkort.
    Har en sk 30moppe. ape 50 från runt år 2000.
    Går de att få upp en sådan i 50km/h och att den forfarande har kraft så den tar sig upp för backar?
    Har 4växlar, om de har nån betydelse.

    Är de svårt att montera en bilstereo i dom?
    Har nån bilder på bilstereo montering i liknande?
    Var sitter dom på nyare?

  2. #2
    Detta har diskuterars flitigt i denna tråd: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...?highlight=APE

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jöjje Visa inlägg
    Pga hälsoskäl kan jag inte få körkort.
    Har en sk 30moppe. ape 50 från runt år 2000.
    Går de att få upp en sådan i 50km/h och att den forfarande har kraft så den tar sig upp för backar?
    Har 4växlar, om de har nån betydelse.

    Är de svårt att montera en bilstereo i dom?
    Har nån bilder på bilstereo montering i liknande?
    Var sitter dom på nyare?
    Hastighetsdiskussionen kan du läsa om o den länkade tråden, men montera stereo står det inget om där. Däremot kan jag avslöja att det är ganska så enkelt om man är lite händig. Har du inget kablage framdraget så måste du göra ett sådant, men då måste du först bestämma vart stereon ska sitta. Jag har alltid monterat den på vänster sida under "brädan" med stereons front vinklad uppåt, mot taket. Sitter den på vänster sida kan du byta låt, ändra volym osv medans du fortfarande de gasar med höger hand. Jag har köpt ett stereofack eller vad man ska kalla det från biltema, som jag sedan monterar på en hemmagjord plåt. Plåten skruvar jag sen fast i "brädan". Högtalarna hamnar där dom får plats men bäst ljud får man om dom sitter uppe på brädan nånstans. Beror lite på vilka högtalare du har. Kablaget tillverkar jag själv förutom ISO kontakterna som jag köper på biltema. Drar sedan kablaget från batteriet längst med vänstra insidan under dörrhålet och sen upp vid frontplåten mot stereon. Om jag monterar antenn sätter jag den i hyttens bakkant, beror lite på om det är skåp eller flak. Och antenn brukar jag köpa på... just det, biltema. (Har 2km till biltema...)

    Det var i grova drag. Har tyvärr ingen bild på det.
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in