Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
    Muta lärarn i värsta fall

Citat Ursprungligen postat av MattiasG Visa inlägg
    Det är fortfarande 15. Vet inte hur gammal man måste vara för att gå kursen men du får i alla fall börja övningsköra med en bilskola när du är 14år och 9månader, men du får inte göra teoriprovet förns du är 15.
    Jaha ok då är det fan bra ^^

Citat Ursprungligen postat av Mattsson Visa inlägg
    Muta lärarn i värsta fall
    haha lycka till med det

Iallafall så är det inte svårt om man har pluggat. Så är det ju med allt!

Har teori nu på fredag för lätt mc Sen på onsdag nästa vecka så har jag uppkörningen.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag undrar om man klarar am-provet om man har 35/35 på de olika onlinetesterna?

Citat Ursprungligen postat av pone Visa inlägg
    Jag undrar om man klarar am-provet om man har 35/35 på de olika onlinetesterna?
    Inte säkert. Eftersom jag gjorde kursen förra året så fick vi "Mc-tester" att göra hemma, med 70 frågor.

Min polare hade 8-10 st som var 70/70, jag hade inte en enda. Vem Tror du Klarade provet?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Inte säkert. Eftersom jag gjorde kursen förra året så fick vi "Mc-tester" att göra hemma, med 70 frågor.

Min polare hade 8-10 st som var 70/70, jag hade inte en enda. Vem Tror du Klarade provet?
    Du klarade väl provet då. Men jag pluggar ju i am-boken också, hoppas man klarar det annars blir det inte kul att vänta extra länge.
    Men har typ 1 ½ vecka kvar att plugga.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Jävlar vad mycket poäng du fick :S Jag klarade det precis med 53 av 65, 52 är godkänt Men godkänt som godkänt så jag bryr mig inte

Även jag hade inte fått icke godkänt på Online testerna från bilskolan, hade varit godkänd enligt testerna i flera månader oavsett hur många gånger jag gjorde om dem, första teoriskrivningen 50/65, rackans, andra, 59/65 ( pluggade ju in det som jag misslyckades på ).

Så, man ska inte känna sig nöjd bara för att man får godkänt på testerna, ta reda på vad du är osäker på, plugga plugga plugga!

Lite tips till folk som ännu håller på med teoriskrivningarna.

Kanske bör nämna att min toeri var för A1 ( lätt mc ).

Mvh

//Morgan.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Även jag hade inte fått icke godkänt på Online testerna från bilskolan, hade varit godkänd enligt testerna i flera månader oavsett hur många gånger jag gjorde om dem, första teoriskrivningen 50/65, rackans, andra, 59/65 ( pluggade ju in det som jag misslyckades på ).

Så, man ska inte känna sig nöjd bara för att man får godkänt på testerna, ta reda på vad du är osäker på, plugga plugga plugga!

Lite tips till folk som ännu håller på med teoriskrivningarna.

Kanske bör nämna att min toeri var för A1 ( lätt mc ).

Mvh

//Morgan.

Hade samma grej som du fast med Am-kortet...

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    tråden gör mig deprimerad
    tisdagen förra veckan fick jag 50 och 52 är godkänt.
    gjorde provet igår igen , 51 rätt hade jag!
    nästa tisdag ska jag göra det igen. har läst en bok på 350 sidor, två gånger, har läst en annan bok på 90 sidor typ 7 gånger..

Citat Ursprungligen postat av moppeperra Visa inlägg
    tråden gör mig deprimerad
    tisdagen förra veckan fick jag 50 och 52 är godkänt.
    gjorde provet igår igen , 51 rätt hade jag!
    nästa tisdag ska jag göra det igen. har läst en bok på 350 sidor, två gånger, har läst en annan bok på 90 sidor typ 7 gånger..
    Haha! Fick också 51 på mitt första försök, dagen innan andra provet satt jag hela dagen men boken.
    Fick då 60. Så ett tips är att hardcoreplugga någon dag innan

Citat Ursprungligen postat av fiddern Visa inlägg
    Haha! Fick också 51 på mitt första försök, dagen innan andra provet satt jag hela dagen men boken.
    Fick då 60. Så ett tips är att hardcoreplugga någon dag innan
    Det kanske är det bästa för dig men den bästa studietekniken som är bevisad är att man ska plugga lite då och då och inte läsa HELA boken dan innan.
    Jag läste nämnligen 2olika böcker, tillsammans 600 sidor. Tycke det gav mycket bättre att se två olika böckers uppfattning på det hela.
    Lycka till!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Det kanske är det bästa för dig men den bästa studietekniken som är bevisad är att man ska plugga lite då och då och inte läsa HELA boken dan innan.
    Jag läste nämnligen 2olika böcker, tillsammans 600 sidor. Tycke det gav mycket bättre att se två olika böckers uppfattning på det hela.
    Lycka till!
    Inressant teori.
    Men hur jag än studerar, mm, så kommer jag att kugga i skiten när jag kommer dit. troligtvis få så många fel på Teoriprovet att det är mer fel än det är rätt svar. är högst obildbar på området.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mh(jesper)ride Visa inlägg
    min kompis klarade de på första försöket
    ja ska göra de på torsdag
    hoppas de går bra
    Lycka till med provet.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Inressant teori.
    Men hur jag än studerar, mm, så kommer jag att kugga i skiten när jag kommer dit. troligtvis få så många fel på Teoriprovet att det är mer fel än det är rätt svar. är högst obildbar på området.
    Jo men felet kanske är att du inte "läser" boken asså självklart läser du boken men du bara läser orden du förstår alltså inte helheten?
    Iallafall Lycka till!

Liknande så jag gjorde, körde dock dels Bonniers på datorn men även en separat bok vid sidan om. Helheten blev då rätt okej.
    Jo ddet är det jag menar Självklart läste jag inte bara böckerna jag gjorde A1 frågorna som jag skulle göra och eumoped boken samt alla vägskyltar

Reg.datum
    May 2010
    Jo men felet kanske är att du inte "läser" boken asså självklart läser du boken men du bara läser orden du förstår alltså inte helheten?
    Iallafall Lycka till!
    Ett bortkastat "lycka till", tyvärr.

Reg.datum
    May 2010
    Med den inställningen får man aldrig ett körkort.
    Jag tror, om du läser i din inkorg att du förstår saken lite bättre.

Med den inställningen får man aldrig ett körkort.
    <håller fullständigt med dig!
    Fyfan om alla tänker så vart kmr världen vara då?!

Då jag tog mitt B-kort var det mer utav vilja än kunskap som jag fick det, så viljan räcker otroligt långt och är egentligen det enda som fungerar.[/QUOTE]

+100000 fan va bra sagt!

Reg.datum
    May 2010
    Då jag tog mitt B-kort var det mer utav vilja än kunskap som jag fick det, så viljan räcker otroligt långt och är egentligen det enda som fungerar.

+100000 fan va bra sagt![/QUOTE]

den viljan hos mig är krossad sedan år. det mesta man försöker med går åt helvete.
    f.ö. en av orsakerna varför jag undviker bl.a. meetings.
    Läget är då inte bättre av att min arm troligen fått en bestående skada/värk efter kraschen i höstas då jag bröt armen uppe vid axeln. så det är troligen slutåkt på två hjul ett tag framöver.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-18 klockan 22:55.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    nu kommer jag tillbaka grabbar.
    jag klarade det idag!

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    haha grattis! men fan va lång tid det tog 2010-05-27
    tack!
    haha, jag klarade på tredje försöket:o