Ämne: botian krux

  1. #1

    botian krux

    Tja.
    Har en botian city 2013. Den va kass förra året lämna in den o dom byte till ny förgasare. Den gick riktigt fint sen. Körde 3-5 timmar efter de sen stod den över vintern. Starta den för några veckor sen så gick den gött men la av när den blev varm typ. Nu går den igång på första trycket på starten går o går på Tom gång dör med än gång vid lätt gas. Fixat lite me förgasaren idag blåste här o där blev ingen skillnad. Läste om liknande fel här på forumet me luft osv. Testat tejpat insuget lite samma skit ändå. De som stör mig är att den gått 5 timmar efter verkstaden o sen jävlas me mig.


    Några tips?

  2. #2
    Synd att man gick med här som skulle va ett så BRA forum men ingen som kan nåt.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av boris83 Visa inlägg
    Synd att man gick med här som skulle va ett så BRA forum men ingen som kan nåt.
    Ska vi börja med...
    ..att det t ex heter "Baotian"?

    Din felbeskrivning är en smula svävande, liksom..
    Sen lämnar du moppen över vintern och sen ska den bara gå perfekt igen efter att ha stått ett antal månader??
    Hört talas om korrosion? Fukt? Kondens?
    Bytt soppa?
    Tömt tanken?
    Kollat om det är stopp i flödet till förgasaren??
    Funkar vakuumkranen?

  4. #4
    Förstår det där med botian.. Men all skit som göra kommer från Kina land. Att botian är billigare är nog bara för att den säljer bra därav att priset kan sättas lägre. Hade en kymco innan som gav mig all värdens jävla fel.. Har en pgo här med som läcker o håller på så att botian är budget är ja med på men den är som strulat minst för mig är botian..

    Den kom igång fint efter vintern och gick o köra fint i 40 min sen börja de.. Efter de så byte ja stift blåste tanken byte sopp filter . har satt på en Manuel kran litar inte på den andra skiten.

    IDAG stod den på Tom gång.. Det är inga problem bara när man tittar på gas handtaget för den.. Men som sagt idag stod den på Tom gång i över 1 1/2 timme. Körde ca 2 timmar med den utan problem. Sen va ja på väg hem börja det igen dog när jag rörde gasen. Nu är den likadan igen. Hoppas du fick en bättre förklaring från mig.

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in