1. #1

    Svårstartade kinamotorer

    Hejsan!

    Jag o min syster har köpt varsin sådan här moppe http://www.superbilligt.se/moped/mop...ento-retro-vit o båda har från första början varit mycket svårstartade (el som kicker) o med tiden så fick vi veta att detta är typiskt för kinamotorer. Så vad jag undrar är om det finns något man kan göra för att dom ska bli lättare att starta?

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Låter som om automatchoken inte fungerar?
    Säkring?
    Kollat anslutningar?
    Ev mätt med MM?

  3. #3
    Att det skulle vara något direkt fel på mopparna verkar ju inte troligt då båda från nya varit precis likadana. Vad jag förstått så är detta hur många kinamotorer är o vad jag undrar är om det finns något allmänt man kan göra för att dom ska bli lättare att starta.

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Ett tips är ju att ta emot de råd du får..
    För att kunna göra något så att de blir mer lättstartade måste du ju ta reda på VAD som skapar problemet?
    Med negativ återkoppling slutar folk i forumet att svara/hjälpa till.

    Det är även vanligt i moppefora att man direkt vill ha en åtgärd som fungerar, detta innan man ens diagnostiserat felet
    Dvs en quick-fix utan att man själv behöva arbeta med felsökning.

    End...

  5. #5
    Nå, för att förtydliga vad är det då som gör att kinamotorer är svårstartade o finns där något man kan göra för att dom ska bli lättare att starta. Detta problem gäller även större kinamotorer som t.ex. sitter i fyrhjulingar o mc. Vad jag hittills fått höra är att det har något med kinesernas typ av bränslesystem att göra men detta är vaga uppgifter o jag hoppas någon vet mer exakt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in