Hej, har en Peugeot XPS SM moppe som inte startar, jag körde till skolan utan problem men när jag skulle hem ville den inte starta på elstarten så fick springa igång den, inget ovanligt i kombination av dåligt laddat batteri och kallt ute. Men nnär jag stannade 50m bort för att prata med en kompis så dog den, då han stod och varvade sin epa tänkte jag att den tog för att alla avgaser åkte in i förgasaren, den startade utan problem och jag körde hem, det var då jag märkte att tomgången hade blivit jätte dålig och det hände ingenting om man skruvade in tomgångsskruven. dagen innan så hade jag tagit 2% blandad bensin och tankat typ 1l blandat med typ 2l från ingo så tänkte att det blev alldeles för mycket tvåtakts olja, så jag slangade ut allting och åkte till ingo å tankade fulltank med ren bensin, på vägen hem så började den dö å så kom den till liv igen och höll på så nästan hela vägen fast än jag höll stabil gas. när jag väl var hemma så fanns det ingen tomgång alls och den startade endast om man höll fullgas och dog om man höll under 1/4 gas vilket var jätte konstigt. när jag började kolla lite på den så märkte jag att det bokstavligt talat rann bensin ur förgasaren så drog av bensintanken och tömde förgasaren helt, nu så startar den inte alls, den har inte skurit då det är lika trögt som vanligt att försöka rulla den och elstarten går runt utan problem. Vad kan felet vara? Ska komma en person och kolla på den i helgen så snabba svar uppskattas!!