Hej på Er alla !

Behöver lite hjälp med grabbens Derbi senda, en xtreme sm 50 från 2009. Mopeden har alltid varit helt orginal och har gått ca 900mil.
Helt plötsligt har det kommit ett metaliskt, ljud lyssna på filen nedan så får Ni en uppfattning hur. Har letat och har en misstanke men vill ha lite stöd.

1 Läste lite på diverse forum och någon hade haft problem med oljepumpen så vi blandade olja rätt i tanken men utan bättring

2 Tömde maskin på vätskor och tog av samtliga kåpor tog ur stiftet och snurrade runt motorn med hjälp av en skruvdragare. Ljudet finns kvar.

3 Tog bort kopplingskorgen och då försvann ljudet... ok säger ni då självklart fine byt denna så är allt frid och fröjd och det är möjligt att så är
fallet men jag tycker det verkar märkligt. Det finns inget som tar i eller skrapar så det gör mig lite förrvirrad.

4 Tog av drevet som för över kraften till växellådan dvs det lilla hjulet som sitter"under" och bakom kopplingskorgen. Ljudet finns kvar.

5 Tog av det främre primärdrevet och nu går ju kopplingskorgen helt fritt och den går så mjukt och fint "handsnurrning", en viss skevhet finns dock.

6 För att säkerhetställa att det inte var glapp i vevhuslagren försökte jag mäta glappet på kolven med en klockindikator, inte så lätt dock då veven inte står still
men jag gjorde bedömningen att eventuellt glapp var obefintligt.

Vad tror Ni finns det något som jag missat ?


Länk till filmklipp mest rätt ljud ca 20s in i klippet
https://drive.google.com/open?id=1N_...IIR_Tq9oTyPLG6

Mvh // Shas