1. #1

    Mitt trimrör ger sämre effekt.

    Tjena ny här på forumet.



    Det är så att jag har en roxx 00a som går i ca 90 (testad med gps)

    Setup:
    Dragen v-ring
    gula kopplingsfjädrar
    4g vikter
    urpluggat originalrör
    någon trim cdi



    Nu till problemet:
    Märkte att det var små hål i avgasröret, så blev att köpa ett nytt rör som jag drog pluggen på(technigas next r)
    Testade moppen men den ville inte riktigt axxa i början, så slängde på malossi blåa kopplingsfjädrar.

    Men nu kommer jag knappt upp i 60 och de går sjukt långsamt. Så vad har jag missat?


    Kan tillägga att jag har rensat förgasaren och har även testat de gröna kopplingsfjädrarna utan någon skillnad.

    Munstycke ska väl inte behöva bytas då jag läste någonstans att original är 78.
    Senast redigerat av conne3i0nz den 2019-08-17 klockan 13:22.

  2. #2
    Uppdatering:

    Testade att gå upp lite i storlekar på munstycket, fast det blev inte bättre.

    sitter på 92 just nu. (största jag hade)

  3. #3
    kopplingsfjädrar är onödigt att byta dom påverkar bara i starten och första säg 15-20km/h så byt tillbaka fjädrarna till dom lite lättare.
    har du provat att köra med lite tyngre vikter typ 5 eller 5.5gram? kan vara en fråga om att vikterna är för lätta för det avgasröret och slungas inte ut tillräckligt så du får för låg utväxling och bara en toppfart på 60km/h.

    inser att jag skrivit fel och blandat ihop dina rör att du gått från ostrypt till trimrör, vad du borde ha är helt enkelt att prova dom lätta vikterna du redan har och sen lägga till en hårdare tryckfjäder då pratar vi om typ stage6 strong tryckfjäder eller något annat hårt runt 70% hårdare så moppen har en chans att kunna varva upp till registret på röret före variatorn börjar växla.
    vad gäller kopplingen så är det som sagt tidigare den är bara i början på registret och kör du med för hårda kopplingsfjädrar så kommer kopplingen bara att slira sönder.
    Senast redigerat av HooK den 2020-06-25 klockan 19:29.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in