1. #1

    Avgasstrypning Derbi Senda till original-ish

    Hej!


    Tänkte kolla med er som kan bättre. Har köpt 2 gamla derbi senda sm extreeme MY04-05


    Dessa var ju trimmade med allt möjligt och har återställt dem så gott jag kunnat med drev, förgasare, förgasar-luft-begränsare, reeds, cdibox, original luftburk, pluggat avgasrören mm. Dom har hela tiden gått bra i motorn (lite för snabbt bara och varvat lite mycket) och nu det sista fått tipset att plugga avgasrören med 8mm hål ist för 10mm.


    Dom låter då betydligt lugnare, som symaskin typ och mer som jag förväntar mig att en moped skall låta. Så jag tror jag är rätt ute.


    Problemet är bara att dom är lite för slöa och man måste köra med choken i. Släpper jag choken går visserligen motorn fortfarande men vid minsta gaspådrag där man försöker köra iväg så dör dem.


    Har laborerat med huvudmunstycke i alla möjliga storlekar men får inte riktigt till det. Båda mopederna beter sig exakt lika dant med samma setup.


    Vad är bästa approachen nu? Borra upp pluggen till 9mm? (Är det 8mm som gäller?) Byta från 14mm förgasare till 12mm? Eller finns det något annat trick?


    Vill bara ha dem lagliga 45-50km/tim så dom går genom besiktningen.


    Sitter 66 och 68 munstycke i där dom går bäst. (Var 76-78 munstycke innan jag minskade pluggen där dom gick bäst). Men jag har provat allt från 60-78.


    Tolkar det som att mer bensin behövs när choken behövs. Höja clipset på förgasar nålen?

    Jättetacksam för lite guidning/tips även om det är ett långskott


    /Urban
    Senast redigerat av UrbanGBG den 2019-12-08 klockan 13:02. Anledning: Missat info

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in