Hybridvisning

  1. #1

    Mustang Mamba -79

    Hej,

    Hoppas jag kan få hjälp här. Den startar perfekt och jag kan köra i 5 - 10 min sen lägger den av. Kan varken kicka igång den eller springa igång den. Väntar jag i 15-20 min kanske lite mer så startar den igen. Allt här original så vitt jag vet förutom förgasaren (ej Bing eller vad den nu heter) som jag bytte förra året.

    Någon som vet vad detta kan bero på?

    /Martin

  2. #2
    första tanken jag får är att den är feljusterad och är på gång att värmenypa så kolvringarna fastnar i kolven.
    prova att se över bestyckningen av förgasaren och ge motorn mera soppa.

  3. #3
    Tack för svar. Jag satte på en större förgasare och större insug innan detta började hända. Men har märkt nu att när det händer så har jag testat att justera tändplattan (tror jag den heter) inne i svänghjulet och då kan jag starta den igen och kan köra ett par dagar till med den sen får jag göra om samma visa igen. Har hört att det kan ha att göra med kondensatorn.

  4. #4
    det kan absolut vara så att du har ett problem med kondensatorn och även tändspolen kan vara ett problem om den är gammal att den inte kan leverera godtagbar gnista när den blivit körd några minuter och kommit upp i arbetstemperatur invändigt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in