Reg.datum
    jun 2020

Konstig ljud cpi oliver city

Tjena, skulle se om någon vet vad felet är på min cpi oliver city.
    Det är ett konstigt ljud som typ visslar/tjuter från variator koppan.
    Såg att variatorn va sliten så bytte till ny, men ljudet kvarstår. Har trim, leovince rör, 70 cc malosi sport, andra vikter, stötte munstycke, malosi tändstift, dragen vring, motoforce rem, devision variator, öppet luftfilter, ny koppling.
    Tacksam för svar.

är det ett högt visslande eller tjut?
    ta isär och se så det inte är något som tar i inne i variatorn eller någon bricka som saknas.

Reg.datum
    jun 2020
    Det låter visslar/tjuter ljust liksom, när jag kör i 30 ibland, mer i 40, inte i 50, men 50-60 låter det ännu mera och efter 60 km/h upp till 120 låter det men inte lika mycket typ. Ska kolla det du skrev, men bytte ju variator för ett tag sen pga att den förra hade brickorna ätits upp och variatorn börjat gå sönder och axeln den sitter på börjat bli sliten men inte jätte mycket.

funderar på om det kan vara så att din rem slirar?
    är moppen trimmad mycket?

Reg.datum
    jun 2020
    Leovince trim rör ur pluggat, andra vikter, 21 mm stage 6 fögge, öppet luft filter, malossi 70 cc sport, (motoforce rem satt på när jag köpte den) malossi tändstift, tagit bort vring, devision variator också sitter på?

Citat Ursprungligen postat av Sebbe_jack Visa inlägg
    Leovince trim rör ur pluggat, andra vikter, 21 mm stage 6 fögge, öppet luft filter, malossi 70 cc sport, (motoforce rem satt på när jag köpte den) malossi tändstift, tagit bort vring, devision variator också sitter på?
    besynnerligt problem, det enda jag kommer att tänka på är av egen erfarenhet från "motocitys kymco" att remmen slirar så låter det som bilar gör på vintern men problemet borde försvinna efter en stund när gummit i remmen blir varmt.
    fenomenet med skrikande rem uppkom när vi körde med kevlarrem som är styvare byggd än standardremmar.

tips är att även inte köra med kevlarrem om du inte behöver det för kevlar eller andra förstärkta remmar snor runt 1-2hk med effekt så skillnaden på en liknande moppe som din kommer vara märkbar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in