1. #1

    Romet Ogar / Nordic MC

    Hej!
    Vill bara delge mina erfarenheter av denna moped och kanske främst denna återförsäljare (Nordic MC i Värmland) - jag föll för utseendet (vem vill inte ha en sådan istället för en vanlig scootermodell om man nu söker en ny moped - dessutom manuellt växlad??). Men det var dumt gjort...



    Grundat på inköp av en moped (Romet Ogar) som jag gjorde i början av 2019 så är mitt omdöme om denna firma tyvärr mycket dåligt. En ok respons från dem i början när det visade sig att exemplaret som jag köpte var behäftat med fel för att sedan understundom bli både fientligt och frånskyllande. Efter en första reklamation kunde de åter tänka sig att åtgärda mopeden (enl dem var det då ett mycket sällsynt förgasarfel som den råkat ut för). När av dem utpekad verkstad ej heller denna gång lyckades få till en fungerande lösning utan pekade på att det sannolikt var ett ytterligare fel på tändsystemet – ja då vägrade de ytterligare åtgärder. Vi skriver nu sensommaren 2020 och den har i praktiken inte gått att köra mer än ett par kilometer med. Ärendet får nu gå vidare till ARN.


    Jag förstår lockelsen av mopederna – de ser attraktiva ut och jag föll själv för det – men för min del gick det inte bra och jag kan bara avråda. Det har säkert gått bättre för andra kunder (även om jag tycker att man väl ofta ser sådana mopeder ute till lågt pris och med mycket kort körsträcka till salu). Företaget är ett ”källarföretag” och har svårt att hantera annat än beställningar och enklare kommunikation.


    Om någon undrar något kring detta så svarar jag gärna.


    Krister

  2. #2
    tackar för dun varning.
    som gammal mopedmek så kan jag bara säga det att vissa mopeder som är ovanliga på våran marknad men även har sämre reservdelshållning från tillverkare till utlandet så kan det förekomma vissa problem med leverans av reservdelar.
    om du nu har råkat ut för ett företag i källaren så är risken som du konstaterat att dom tagit in ett fåtal mopeder för att sälja och kontaktnätet för reklamation och reservdelar gent mot tillverkaren inte utvecklats så är risk att fel inte blir åtgärdade med tillhörande frustration för kund.

    min rekommendation är att du tar kontakt med någon annan mopedhandlare som kan hjälpa dig bättre och även kunna få tag på delarna du behöver för att få ordning på mopeden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in