Sidan 10 av 11 Första ... 891011 Sista
  1. #271
    Jag tycker att vi borde skriva upp en lista för dom som stödjer Michéls förslag om SSA o.s.v! Jag själv kör inte hyper visst, men jag har blivit mer och mer intresserad av det då jag iaf kör lite mera trimmat nu! Jag tycker att vi kan stödja mich med SSA ist. För intresserade finns det. Finns väldigt många som inte lagt upp trådar för dom är klara med sina hyprar. Det finns sjukt många som kan köra, det är som sagt inte att intresset är för svalt, snarare att ingen tar tag i tävlandet! Så stödj Michél och hans planer.

    Och nej jag är inget fucko som smörar för mich, känner redan honom tillräckligt för det. Vill bara ha en seriös serie i sverige!

    Så en lista eller inte, jag börjar iaf så får vi se om ngn hänger på.

    1. Engert
    2.
    3.
    4.
    5.

  2. #272

  3. #273
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Jag skulle lätt hjälpa till för att få fram en seriös serie i Sverige men jag tror inte jag skulle kunna bidra med så mycket då jag verken har kontakter eller erfarenhet.
    Nej men vi kan visa att vi stödjer mich förslag och är redo att hjälpa om det behövs och även dom som vill vara med i en eventuell serie!

  4. #274

  5. #275
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Jo men för att få ihop en fungerande serie behövs minst 20 pers som ÄR seriösa och det verkar som många i tråden är för kräsna för att kompromissa lite när det gäller sträckor och ingen verkar komma till skott. Om michel frågade mig om hjälp så skulle jag hjälpa till men eftersom det inte verkar finns tillräkligt många som vill lägga ner lite jobb på det så kommer det nog tyvärr inte bli något.
    Det finns lätt 20 pers att hitta som kan köra ssa, bara att skicka ut lite förfrågningar via PM! För det är fler än vad vi vet som kör hyper i sverige!

  6. #276
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Det finns lätt 20 pers att hitta som kan köra ssa, bara att skicka ut lite förfrågningar via PM! För det är fler än vad vi vet som kör hyper i sverige!
    Finns säkert minst en 40 seriösa pers som bara väntar på att något ska hända.

    1. Engert
    2.bca_hypermannen
    3.
    4.
    5.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  7. #277

  8. #278
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Fortsätt med listan nu grabbar!
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  9. #279
    Senast redigerat av Michél den 2010-11-08 klockan 14:42.
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  10. #280
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att kunna erbjuda en seriös serie till nästa år verkar tyvärr inte bli möjlighet.

    Däremot kan och vill jag fortfarande styra upp möjligheten att ordna flygfält här i centrala Stockholm och få till en racedag med tidtagning. De tankarna har jag inte gett upp än.
    Ja kommer iaf på frihamnen, och säve om det blir större än förra året. Hoppas du kan ordna något michél
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  11. #281

  12. #282
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Svarade på ditt inlägg här ovanför.

    Ska försöka få tag i flygfältet jag funderat över ett tag och de tillstånden som krävs.
    Gött
    Senast redigerat av bca_hypermannen den 2010-11-08 klockan 18:02.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  13. #283
    Bromma flygfält vore en dröm!

  14. #284
    Gokart-Tinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Där gokarten står
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att kunna erbjuda en seriös serie till nästa år verkar tyvärr inte bli möjlighet.

    Däremot kan och vill jag fortfarande styra upp möjligheten att ordna flygfält här i centrala Stockholm och få till en racedag med tidtagning. De tankarna har jag inte gett upp än.



    Det är en svår grej att få ihop då alla har sina tankar och idéer om vad som är "bäst för sporten". Lättast hade varit att man helt enkelt kör över alla, kastar fram ett beslut och säger "bygg enligt regelverket nedan".

    Då har man inga alternativ och även ingenting att gnälla över, men i gengäld en riktig serie att kunna köra i.

    Men helt kört är det inte, det allt handlar om egentligen är ömsesidig respekt och att få ner alla på en mänsklig nivå och att därefter kunna ta diskussionerna. Alla som vill tävla är ju personer med potential, oavsett hur snabbt man kör i mål.

    Bara en tanke från ett snart 23-årigt moppefucko.
    Michél bara säga till om du vill ha hjälp, har nr till personen som har hand om barkarby.
    Men det är som du säger, det är svårt att få låna ett flygfält i Stockholm.

    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Bromma flygfält vore en dröm!
    Ja, det är nog eventuellt på halkbanan som man skulle få vara då.
    Men man får väl se vad som händer mot 2011


    Hälsningar

    Apan
    Senast redigerat av Gokart-Tina den 2010-11-17 klockan 17:57.
    För att snabbt och enkelt se vad som händer under bygget! Besök våran hemsida! http://gokart-tina.webs.com/

  15. #285

  16. #286
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag kommer inte styra upp något vid Bromma då jag helt enkelt inte har tid utan kommer satsa all kraft på att driva min firma så jag kan ta välförtjänt semester nästa höst.

    Intresset verkar såpass svalt att det hur man än vänder på det skulle ge en förlustaffär för alla parter. Vem vet, det kanske ändras? Troligtvis inte.

    Kan tyvär inget annat än säga att du gör ett bra val just nu, Jag har ju försökr och som ensam så möts man av många problem när man vill dra igång lagligt.
    Och så har man det stora problemet som är Stockholms moppefucko värld där allt som kostar med än 5kr är för dyrt...


    Men skulle du mot all förmodan ångra dig så är det bara att säga till jag ställer upp och hjälper...
    Lev livet, varje dag har sitt pris...

  17. #287
    Jag ställer upp och hjälper om det behövs! Och intresset finns nog mich, bara att alla sitter och väntar i sin lya på att något ska hända. Själv börjar jag faktist bli trött på att folk säger att intresset inte finns, förstår till 100% hur du menar mich, men det finns intresse!

    Om vi ska rädda moppesverige från att helt (va det verkar som) gå under, så måste VI göra något nu!

    //Engert (Ett 16-årigt moppefucko som aldrig slutar va nörd och jag kommer aldrig sluta tjata)

  18. #288
    hjälper alla till är allt möjligt!!!

  19. #289

  20. #290
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    jag är på! fattas bara typ 20 pers och ett samarbete med veteranerna för att det ska gå ihop
    mena inte så.
    mena att vi måste kämpa för att få in lite stålar
    det kostar så mycket med ett event så om vi drar in lite pengar så har vi råd någon som har förslag?

  21. #291
    Isak96
    Gäst
    E ny på moppe net
    ville bara säga att jag kmr på frihamnen 2011

  22. #292

  23. #293
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    jag skulle lätt pröjsa 300 för att vara på en seriös tävling om det är det du menar.
    jag med, dock kanske inte 300 då det kostar 200 för att köra en kväll på veidec raceway i malmö

  24. #294

  25. #295
    nej inte det jag menar tar det med modds

  26. #296
    moddlarens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    dalsland
    Inlägg
    120
    Hej

    Det är flera på veteran moppe sidan som försökt få svemo att fatta det här med moppe dragracing, Ett vanligt svar är att det skall finnas ljus o blinkers, Att det skall vara original mopeder; osv osv förar licens samma sorts kläder som på Mc dragracing, Kort o gott verkar det som om svemo inte vill ha en moppe racing, Men hoppas absolut att du lyckas.

    Sedan är det klart med Dalslands ring om jag inte fattat fel, Alla miljö godkännande klara, Tillstånd från berörda komuner och staten, Alla grannar o dylikt är färdigt det med,

    http://www.dalslandsring.nu/

    Att det sedan ligger 3 mil från mej är ju inte sämre.

    mvh 45 år gammal växlad hyper byggare. AM6R/T.

  27. #297
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Hej

    Det är flera på veteran moppe sidan som försökt få svemo att fatta det här med moppe dragracing, Ett vanligt svar är att det skall finnas ljus o blinkers, Att det skall vara original mopeder; osv osv förar licens samma sorts kläder som på Mc dragracing, Kort o gott verkar det som om svemo inte vill ha en moppe racing, Men hoppas absolut att du lyckas.

    Sedan är det klart med Dalslands ring om jag inte fattat fel, Alla miljö godkännande klara, Tillstånd från berörda komuner och staten, Alla grannar o dylikt är färdigt det med,

    http://www.dalslandsring.nu/

    Att det sedan ligger 3 mil från mej är ju inte sämre.

    mvh 45 år gammal växlad hyper byggare. AM6R/T.
    Okej men när skall de vara klara med dalslands ringen?

    Vet inte vart du bor men har för mig ganska lära trollhättan.
    Det blir ju som de ser ut nu malmby gånger 2 dock 201 meter som jag inte gillar det minsta!
    Sedan även säve depå skall jag ringa Peter som har hand om racing på säve, och kolla om gö kör samma som förra året eller om vi får köra själva utan bilar.

    Hörde även att du skulle ha någon bänk om du skall ner till säve så vore vi hemskt tacksamma om du skulle kunna släpa dit den. De drar upp antal tävlade mycket för många vill dit och mäta hästkrafter. självklart skall du ta en avgift samt kan jag fixa in dig gratis.

  28. #298

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Moppe traditionen måste stanna kvar i Sverige! Generation efter generation måste åka moppe, tycker jag!

  29. #299
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Moppe traditionen måste stanna kvar i Sverige! Generation efter generation måste åka moppe, tycker jag!
    Det vore en (fet) grej va?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  30. #300

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Det vore en (fet) grej va?

    Det kan du äta dig en fet hamburgare på

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in