Sidan 3 av 11 Första 12345 ... Sista
  1. #61

  2. #62

  3. #63
    På Topspeed? Bilderna säger annat. Säkerhetstänket på Veteranträffarna ligger ljusår efter.

    De har enbart krav på heltäckande klädsel i valfri form, vurpollon är godkänt samt att valet av handskar är fritt.

    Men vi som kör på strippen vi är för kräsna. vi vill ha vårat tidsystem med fotoceller och tjofadderittan, annars e de inget kul att köra om man inte vet vilka tider man kör på.
    Seriösa byggen= seriösa träffar
    15 åringar som ska på sin första träff= Brodalen etc.
    om dom vill komma och se vad sverige har att erbjuda så får dom bannimej komma till dom större träffarna.
    Det är ju bra att vara kräsen när man sedan inte försöker utveckla det hela till något bra. Är det ens någon som försöker?

    Jag tycker vi ska bli vänner med Veteran och samslå våra events. Varför?

    • Antalet tävlande blir betydligt fler
    • Vi får plötsligt in massor med vuxna till New Era, medans Veteran kanske hittar fördelar hos oss unga
    • Bättre spridning utav växlat / variator
    • Betydligt större kunskapsbredd
    • Träffar i fler delar utav landet. Vi är bra på att täcka södra delarna utav landet vilket Veteran inte är, medans de är bättre i central / norra delarna utav landet. Ett samarbete skulle därmed ge betydligt fler race
    • En sådan satsning skulle kunna möjliggöra en racestege med rätt bra vinst
    • ...och inte att glömma, vi skulle kunna få sporten godkänd som riktigt tävlingsform.


    Det är vad jag har planerat att ta tag i till hösten, men för att det ska fungera så måste det komma input från alla. Tävlande, publik, familjer, fuckon, arrangörer etc. för att även få ett kul och fungerande event.

    Jag jobbar röven av mig för att få över NTF (N A T I O N A L F Ö R E N I N G E N F Ö R T R A F I K S Ä K E R H E T E N S F R Ä M J A N D E ) till oss då det skulle ge oss vissa fördelar.

    Om vi i samband med sprintkörningarna även skulle ha en RS-bana skulle hela eventet gå under "Utbildningsform" och då har vi riiiiiktigt bra möjligheter.


    Vilka av oss tänker kämpa?

    Vilka av oss hävdar att det är omöjligt?

    Vilka av oss har redan gett upp?

  4. #64

  5. #65

  6. #66

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    men om du läser ligistreglementet för iår så ser du att de har iallafall infört regeln att man måste ha heltäckande kläder

  7. #67

  8. #68

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ja, men fortfarande finns det maaaaaaassor kvar.

    Ingen som läst det andra?

    Äh, likabra att inse att Sverige är uselt som race-land och att ni lika gärna borde slänga in handduken och börja samla på tenngubbar eller något. Vi kan ju inte ens diskutera hur en eventuell framtida tävling ska se ut och då är det ändå folk med erfarenhet som skriver här.

    Intresset dör med tiden såvida inte ändringar sker.
    alltså jag förstår vad du menar, och tycker det verkar som en god idé att försöka samordna något med veterangubbarna. Jag tror att vi kan ta lärdom av varandra utan tvekan.

    Och säg att ni skulle få köra på bromma (tror jag läste i någon annan tråd om just detta) så tvekar jag inte en sekund på att det massor av veteranarna som gärna hjälper till osv. Kolla bara hur stort TOA var när de körde på Tullinge.

  9. #69

  10. #70

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det jag vill komma till är att jag vill se en gemensam stege för veteran som för oss, men med ungefär samma indelning som de har klassmässigt men anpassat så det fungerar med nyare fordon.

    Frågan är vem man ska kontakta på "The dark side" och bolla idéer med?

    Vi har ju enorm potential, det gäller bara att alla bidrar med tankar och idéer och att vi sedan sammafattar allting på ett snyggt sätt. Att få till en riktigt serie till säsongen 011 ska väl inte vara så svårt så länge man är en styrelse som jobbar gemensamt för detta?

    förstår vad du menar, men gäller ju som sagt att någon tar tag i detta. Men jag ska kolla vad gubbarna jag umgås med har att säga om detta. Kan återkomma till dig när jag har svar

  11. #71

  12. #72
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Fixar man 1 stort meet med massor med folk med "moped" intresse så kommer det börja väcka intresse om verkligen MÅNGA seriösa kommer ner till det meetet. 1 lyckat meet innebär att fler vill komma FLER gånger. Så vi borde hyra en flygplats centralt(Sthlm) När vi väl haft den där träffen, kan vi ha väckt stort intresse bland folk och framförallt fler meets. Elller hur?

  13. #73

  14. #74

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Då har jag tagit första spadtaget. Kan man anpassa Ligistreglementet att passa såväl gammal som ung? Ett reglement för nutid?
    Det tror jag att man kan, men det kommer även vara folk som inte kommer gilla det men samtidigt folk som kommer gilla det. Vet redan nu att de "äldre" redan tycker att det är roligt att vi håller på och kör osv.

  15. #75

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Ursäkta om jag lägger mig i det hela, men varför inte bilda en förarförering där alla aktiva är medlemmar?
    Jag har kört seriös dragracing och genom bl.a. SHRA GBG varit aktiv åkare på bl.a. Motorcykel på strippen (402m) och en förarförening har en tyngd bakom sig mot makthavare, mm.

    Så ta och fundera på detta lite grann.

    Framför allt, börja ta inträden som verkligen täcker kostnaderna för att kunna ordna bra meets.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-08-10 klockan 11:34.

  16. #76
    Fast så är det alltid, med alla förändringar finns det alltid någon som tycker det är fel.

    Ursäkta om jag lägger mig i det hela, men varför inte bilda en förarförering där alla aktiva är medlemmar?
    Jag har kört seriös dragracing och genom bl.a. SHRA GBG varit aktiv åkare på bl.a. Motorcykel på strippen (402m) och en förarförening har en tyngd bakom sig mot makthavare, mm.

    Så ta och fundera på detta lite grann.

    Framför allt, börja ta inträden som verkligen täcker kostnaderna för att kunna ordna bra meets.
    Detta är tanken, men innan det sker så är det en massa saker som måste bli klart. Är egentligen inte så mycket på avgiften det hänger om en träff lyckas eller ej utan man ska mer fokusera på att få med sig bra samarbetpartners. Min grundtanke är att alla som kör betalar en startavgift som sedan täcker upp prissumman i respektiv klass.

  17. #77
    om alla tänker att fan det blir ingen bra träff det kommer inte så många så kommer det sluta med att ingen kommer det är så det har varit detta året, och hur kul är det för dom som håller i det då lägger ut flera tusen så kommer ingen bara för det va någon som sa att det inte kommer så mycket folk, så bidra med 1 sak KOM DIT!
    När jag frågade abg om dom skulle med till Sväe depå sa dom nä för lite folk.
    så nu tycker jag vi alla här på forumet och alla som läser detta VI SATSAR PÅ KARLSTAD !!!!!!!!!!!

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    om alla tänker att fan det blir ingen bra träff det kommer inte så många så kommer det sluta med att ingen kommer det är så det har varit detta året, och hur kul är det för dom som håller i det då lägger ut flera tusen så kommer ingen bara för det va någon som sa att det inte kommer så mycket folk, så bidra med 1 sak KOM DIT!
    När jag frågade abg om dom skulle med till Sväe depå sa dom nä för lite folk.
    så nu tycker jag vi alla här på forumet och alla som läser detta VI SATSAR PÅ KARLSTAD !!!!!!!!!!!
    Anti, i och med att jag flyttar till GBG, så skulle vi kunna arbeta tillsammans för en ny och förbättrad tävling på säve 2011 ? Om du är intresserad ?
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Eftersom knappt svensson fick ihop det vet jag inte hur vi ska få ihop till våran träff när intresset börjar svalna. Finns de verkligen ingen annan nerlagd flygplats i närheten man kan hyra?
    Jag och Anton aka Anti_speedy satt igår och prata en del om att jag kanske ska dra igång en meet. Jag har två olika banor att välja på Emmaboda flyraka och Uråsa flygfält. Tänkt att isåfall bli en sen säsongs träff i september. Vi snackar tid tagning, startgran och bänk. Och jag undrar om du....ni tycker det låter som en bra ide? Rakorna ligger i Småland ca 3tim i bil från GBG.

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av Zirre Visa inlägg
    Anti, i och med att jag flyttar till GBG, så skulle vi kunna arbeta tillsammans för en ny och förbättrad tävling på säve 2011 ? Om du är intresserad ?
    ah vist det kan vi kolla på
    på vågårda flygbana isf, tror det är billigare att hyra den, antar jag

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Men längre ifrån, om bättre om vi håller oss till dom stora städerna där fler 15+ kan komma. men det måste väll finnas någon mer än säve i gbg trakterna. får kolla upp detta!
    Bra risen! Man skulle ju kunna dra hit danskar också
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  22. #82
    Klart att alla större hyper träffar ligger längre än 15mil bort..


  23. #83

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    har kontakter med bl.a. Finland som kan göra det mer internationellt. och dem är hungriga utav helvete på att raca. Det finns knappt några race i Finland överhuvudtaget!

  24. #84

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det som ni skriver med intresse och att det svalnar... Gör som jag rekomenderar, börja samarbeta med veteranarna.
    hur får man tag på dom då?

  26. #86

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Via forumen of course.
    jag vet ju inte vilka dom är?:S men det är la bara att skicka ett pm och säg att dom får jätte gärna komma på karlstad eller hur menar du?

  28. #88

  29. #89

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Inte så lätt riktigt.

    Jag tror på fullt allvar att vi till nästa år kan få ihop en raceserie med poäng. Den med mest poäng vid säsongens slut tar hem pokalen. Till det behöver vi fler hojar, och där kommer veteranarna in.

    Klasserna vi ska utgå från är deras ligistreglement som skrivs om och anpassas till alla sorters fordon.

    Fördelen då är att fördelningen mellan scoot och växlat blir riktigt jämn. Jag tror dock att man kan samköra dem då Parden beskriver det rätt, vill man vara snabbast får man offra någonting också. Man kör ju inte sprint för att komma 7:a utan för vinst. Den som offrat mest i sin kamp för att vinna ska även få göra det.

    Detta är vad jag tänker jobba för i höst/vinter. Med lite flyt kan vi få ihop... Iallafall sex olika events där tidtagning är möjligt (som minst). Om vi lyckas slå ihop oss med ett bilevent som kör 201 meter är det acceptabelt också, men som grundmall ska vi utgå ifrån Europa och dess 150 meter.

    Hur många klasser behövs? 50cc-klassen är stor på veteransidan.

    Vad har ni för idéer?

    jag tycker vi skall slå ihop oss med veteranerna men inte med tex bilsport absolut inte bilarna då blir det bara som i gbg vi fick stå och vänta i 30 min medans dom körde sedan fick vi köra 1 repa var.

    Det du sa med poängserie låter väldigt kul, och så måste jag faktiskt hålla med parden den som har kämpat mest med motorn och som har satsat lite klart han kommer vinna och om har gjort det med en växlad hoj klart man kommer kunna dra scootrarna, och vi skall inte dela upp tex 80 växlat och 80 scoot utan vi skall köra 70 scoot,växlat ihop sedan kör vi över 70 så hamnar man i ffa då har vi 2 klasser vilket är lagom, och om veteranerna vill ha en 50cc klass så klarrt dom skall ha det,

    till eventen vi kommer att ha nästa år så antar jag att det blir iaf GBG, Karlstad, Topspeed, sedan måste vi ju har minst 3 till tycker jag med tid och allt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in