Sidan 9 av 11 Första ... 7891011 Sista
  1. #241

  2. #242

  3. #243
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är synd att de inte gör en bana tillgänglig på flygfältet vid Görla. Testkörningen de hade 2008 var ju rätt okej trots allt.
    kontaktat dom jag länkade ?
    RIP
    ERIK "DOOD" RANER

  4. #244

  5. #245
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nepp.

    Först måste vi ha ett upplägg innan det övriga börjar komma på tal. Sedan kan man säkert låna flygfältet men jag personligen kan inte styra upp någonting där då det är för långt bort för min del.

    Jag jobbar för att få låna Bromma, om det finns någon som vill ta tag i övriga platser är det sedan upp till dem.
    Bromma skulle vara en riktigt bra plats till tävlingar! Ligger bra till, gott om yta o.s.v.

  6. #246
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Bromma skulle vara en riktigt bra plats till tävlingar! Ligger bra till, gott om yta o.s.v.
    Aaa skit najs men barkaby skulle funka utmärkt det med!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  7. #247
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är synd att de inte gör en bana tillgänglig på flygfältet vid Görla. Testkörningen de hade 2008 var ju rätt okej trots allt.
    Håller med , Norrtälje behöver verkligen en schyst "dragster bana".
    Dels för att få slut på all illegal körning och sen så ligger Norrtälje jävligt bra mellan uppsala , sthlm , östhammar , älmsta , hallstavik osv så dom skulle inte få dåligt med publik..


  8. #248
    Skit i att det ska vara seriöst, viktigaste är att man har tillräckligskyddsutrustning och att folk kör och är med för att ha kul...

    Så länge det är mycket folk med i stegar är det kul oavsett hur dåligt vissa går, när det är mer folk är det ju roligt.
    Visst man kan tycka det är fucko att 80% är effektrörsmoppar som race:ar men det är bättre det än ingenting alls, man ska uppskatta fuckorna ibland med så länge dom inte gör något idiotisk på träffplatsens område.

  9. #249
    Jag är på för alla förslag , kan tänka mej att betala lätt 200 spänn för att få köra en dag med gran och liknande //
    RIP
    ERIK "DOOD" RANER

  10. #250
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av curvaN Visa inlägg
    Jag är på för alla förslag , kan tänka mej att betala lätt 200 spänn för att få köra en dag med gran och liknande //
    håller med

  11. #251
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är synd att de inte gör en bana tillgänglig på flygfältet vid Görla. Testkörningen de hade 2008 var ju rätt okej trots allt.
    Sista jag var på görla här för några veckor sedan så kom beskedet om att ny raka är på G...
    Ska vara bredd och bra och står klar 2012.
    Skulle finnas möjlighet för race under helg och andra tider är det för lastbilar att ställa av släp mm...

  12. #252
    Vill man inte betala runt 200kr för en seriös träff så kan man lika gärna skita i det. Om man lyckas påkosta sig en "Hyper" moped så har man ju råd att spendera några hundra lappar för lite race.

  13. #253
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Vill man inte betala runt 200kr för en seriös träff så kan man lika gärna skita i det. Om man lyckas påkosta sig en "Hyper" moped så har man ju råd att spendera några hundra lappar för lite race.
    jo det har man om man vill köra

  14. #254

  15. #255
    Blir det något nytt nästa år eller står det still?

  16. #256

  17. #257
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Då ingen direkt vill samarbeta för att driva detta framåt så har lagt mitt arbete på is. Känns inte som en höjdare att plöja ner flera månader i detta och sedan inte få respons.
    Riktigt tråkigt, hade vart kul om det kunde bli något 2011 iaf....

  18. #258

  19. #259
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag och anton_ocean @ tsr ska fixa till det bästa meetet örebro har sett sommaren 2011, hur mycket vi lyckas får vi väll se..
    Men intresset här har blivit större igen, så vi får väll se, dock inga hypers här inte...
    blir det lagligt osv ?.. då kommer ag dirrmode

  20. #260

  21. #261
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag och anton_ocean @ tsr ska fixa till det bästa meetet örebro har sett sommaren 2011, hur mycket vi lyckas får vi väll se..
    Men intresset här har blivit större igen, så vi får väll se, dock inga hypers här inte...
    ja kan luska fram kanske 3-4 hypers
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  22. #262

  23. #263
    Nån som är på att kolla upp med Vårgårda flygfält ? Där ABG hade sina träffar. Lätt att hitta dit, flygan är stägnd, bra bana.
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  24. #264
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Gör bara det jag önskade att någon hade gjort då vi var ungar.

    Det är ju nu man har möjligheterna att kunna driva igenom ett sådant event, man får ge det en chans. Kul att det uppskattas dock, det ger mer glöd i elden!




    Jag vill att vi gemensamt driver igenom ett projekt vid namn SSA - Swedish Sprint Association. Tanken är att vi ska utmana danskarna lite för att visa att även vi kan. Vi har ju grymt mycket byggen, vi har kunskap, vi har byggare, vi har banor, vi har intresserade, vi har publik, vi har utmanare, vi har gamla som unga.

    VI HAR ALLA MÖJLIGHETER MAN KAN ÖNSKA SIG!

    Det vi inte har däremot, det är fungerande race där vi kan utmana varandra på ett seriöst sätt.

    Nu har jag med lagom mycket sömnbrist och smått hungrig skummat igenom det nya Stockholmsreglementet och faktum är att det faktiskt skulle kunna fungera rätt bra även för oss. Det enda man behöver ändra är just "veteran" så att det skulle kunna bli "original" istället, så att 50-klassen kan innehålla våra 50-hojar också.

    Här vill jag att vi gör "våran" version, originalet finns i Rexxys post några kvarter ovanför mitt inlägg. Vi ska göra en version som inte är låst till veteran, men som inte utesluter dem. Mitt tekniska kunnande brister på ett par punkter och där vill jag att ni tävlande dyker in med feedback. Vad vill ni se i reglementet här nedanför?




    Ett intressant tillägg är stycke 6 i Stockholmsreglementet:



    Där har vi en väldigt intressant punkt som kan ge oss fördelar då vi arrangerar, då flertalet saker blir så mycket lättare.

    Om vi har våran SM-serie "dold", men kör våra race som testkörningar... Då har vi även en stor möjlighet att driva igenom detta på ett bra sätt.

    SSA blir då vårat tävlingsnamn och kan köras på test säsongen -011 i hopp om att skåpa ut de nordiska länderna i racesammanhang (och kanske locka hit folk också?).

    Detta är bara idéer och tankar från stunden som jag bollar med er, men jag behöver lite feedback tillbaka på detta.
    Du har så otroligt mycket bra ideér och glöd i dig! skulle behöva mer som dig Jag förstår dig michél, du kämpar och kämpar men får bara otacksamma svar tbks! Varför stöder inte alla hans idéer istället? Kan börja med 201m och om då mer och mer från utlandet kommer kan man anpassa för 150m? Bara en idé från ett ´´15 årigt fucko´´
    Senast redigerat av bca_hypermannen den 2010-11-06 klockan 22:35.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  25. #265
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Du har så otroligt mycket bra ideér och glöd i dig! skulle behöva mer som dig Jag förstår dig michél, du kämpar och kämpar men får bara otacksamma svar tbks! Varför stöder inte alla hans idéer istället? Kan börja med 201m och om då mer och mer från utlandet kommer kan man anpassa för 150m? Bara en idé från ett ´´15 årigt fucko´´
    Intresset är inte som det har varit. Man växer upp och hittar andra intressen.

    Jag har knappt orken att bygga ihop mina egna grejer liksom just på grund av att det knappt körs några event längre.

  26. #266
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Intresset är inte som det har varit. Man växer upp och hittar andra intressen.

    Jag har knappt orken att bygga ihop mina egna grejer liksom just på grund av att det knappt körs några event längre.
    Ska jag vara ärlig så verkar det som om det finns väldigt många som bygger hypers? säkert en 30-40 st? Men nästan inga events som folk kan närvara på =/ Om vi slog oss ihop med veteranarna så skulle vi säkert bli iaf en 30st på träffarna om ganska många kunde fixa transport.

    Men det kanske är en bra idé ändå att köra 150? Vet att det inte är lätt genomförbart, men tror vi skulle locka folk från: tyskland,finland,danmark,holland Te.x om vi fick ihop den här serien eller några Större träffar. Dock så behövs det ju engagemang och det verkar som michél är den enda som har detta.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  27. #267
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Ska jag vara ärlig så verkar det som om det finns väldigt många som bygger hypers? säkert en 30-40 st? Men nästan inga events som folk kan närvara på =/ Om vi slog oss ihop med veteranarna så skulle vi säkert bli iaf en 30st på träffarna om ganska många kunde fixa transport.

    Men det kanske är en bra idé ändå att köra 150? Vet att det inte är lätt genomförbart, men tror vi skulle locka folk från: tyskland,finland,danmark,holland Te.x om vi fick ihop den här serien eller några Större träffar. Dock så behövs det ju engagemang och det verkar som michél är den enda som har detta.
    Jag är för 150m.

    Varför kan man inte slå ihop en gäng och dra utomlands istället och köra. Jag har 5 platser i min bil. Skulle man få ihop 5pers/5 hypers så skulle man kunna dra till Frankrike som exempel. Soppan skulle i heller bli så fasligt dyr. Går väl säkert att slå ihop en karavan liksom.

  28. #268
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Jag är för 150m.

    Varför kan man inte slå ihop en gäng och dra utomlands istället och köra. Jag har 5 platser i min bil. Skulle man få ihop 5pers/5 hypers så skulle man kunna dra till Frankrike som exempel. Soppan skulle i heller bli så fasligt dyr. Går väl säkert att slå ihop en karavan liksom.
    Håller med, men det snackas ju om en buss från gbg området ner till SAWE nästa år, och blir det något är jag på ,Sen ska ju ganska många på DHS inklusive jag själv.

    Finns det scooter hyper race i frankrike? För om jag får för mor och far hade jag gärna hängt på, vill åka på så många utländska stora träffar som jag kan och får.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  29. #269
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Håller med, men det snackas ju om en buss från gbg området ner till SAWE nästa år, och blir det något är jag på ,Sen ska ju ganska många på DHS inklusive jag själv.

    Finns det scooter hyper race i frankrike? För om jag får för mor och far hade jag gärna hängt på, vill åka på så många utländska stora träffar som jag kan och får.
    Från 2009. Skön mix av både scoots och växlat och det är bra många också som kör.

    http://www.youtube.com/watch?v=gRB7g...layer_embedded

  30. #270
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Från 2009. Skön mix av både scoots och växlat och det är bra många också som kör.

    http://www.youtube.com/watch?v=gRB7g...layer_embedded
    Takc Ska kolla Men hade jag och eventuellt en eller 2 kompisar kunnat hänga på dig? Om dom kan
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in